صدها معترض حامی فلسطین در مسیر کاخ سفید تا کنگره آمریکا + فیلم

نیویورک – ایرنا- صدها معترض حامی فلسطین همزمان با سخنرانی سالانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، مسیر کاخ سفید تا کنگره آمریکا را مسدود کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک ، صدها معترض حامی فلسطین و سیاست های جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا در حمایت از اسرائیل، مسیر کاخ سفید تا کنگره آمریکا را پنجشنبه شب به وقت محلی در واشنگتن و پیش از آغاز سخنان او مسدود کرده اند.

بر اساس گزارش شبکه های تلویزیونی آمریکا، همزمان پلیس واشنگتن حضور گسترده ای در مسیر کاخ سفید تا کنگره آمریکا دارد و این مسیر مملو از نیروهای امنیتی آمریکا است.

بر اساس گزارش سی ان ان، تا پیش از سخنرانی سالانه بایدن در کنگره، هیچ معترضی دستگیر نشده است.

معترضان پلاکاردهایی در حمایت از فلسطین و برقراری آتش بس در غزه در دست دارند و در آستانه ماه مبارک رمضان خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان حملات رژیم اسرائیل هستند.

معترضان در مقابل کاخ سفید و در نزدیکی کنگره با سردادن شعار «به نام ما نکشید»، از بایدن میخواهند که هر چه سریعتر در غزه آتش بس برقرار کند.

سخنرانی امشب بایدن در کنگره آمریکا، چهارمین سخنرانی سالانه او در دوره اول ریاست جمهوری اش است که همزمان با حضور اعضای کنگره در داخل کاپیتول هیل، معترضان حامی سیاست های او در حمایت بی حد و مرزش از اسرائیل نیز در بیرون این ساختمان تجمع کرده اند.

همزمان با سخنرانی سالانه امشب بایدن در نقاط مختلف آمریکا تظاهرات هایی در حال برگزاری است و حامیان فلسطین، خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستند.

همزمان رشیده طلیب، سامر لی و کوری بوش سه تن از اعضای کنگره آمریکا نیز چفیه فلسطینی بر گردن انداخته اند و در داخل ساختمان کنگره در انتظار سخنرانی بایدن هستند.

رشیده طلیب، قانونگذار فلسطینی-آمریکایی و یکی از سرسخت ترین منتقدان جنگ مورد حمایت آمریکا در غزه اعلام کرده است که به جای رای دادن به جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در میشیگان، "مفتخر" است که رای خود را به عنوان "عدم تعهد" به او داده است. 

آمریکایی‌های عرب و مسلمان و متحدان آنها به واکنش جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال جنگ اسرائیل و غزه منتقد هستند و از او می‌خواهند برای جلوگیری از بحران انسانی در غزه یا ریزش آرایش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اقداماتی انجام دهد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا پیش از این اعلام کرد: «بایدن به ارتش آمریکا دستور خواهد داد تا با همکاری کشورهای همفکر و شرکای بشردوستانه، یک مأموریت اضطراری برای ایجاد بندری در غزه انجام دهد.»

این مقام آمریکایی در عین حال تصریح کرد که چنین تصمیمی به معنای استقرار نیروهای آمریکایی در این منطقه نیست.

در پی فشارهای جهانی به دولت بایدن برای حمایت از رژیم اسرائیل و استفاده تل آویو از گرسنگی مردم غزه بعنوان اهرم فشار، سرانجام آمریکا برغم حمایت هایش از این رژیم، در نمایشی تبلیغاتی در آستانه انتخابات آمریکا، هواپیماهای باری ارتش خود را برای انتقال هوایی مواد غذایی و سایر تجهیزات به داخل غزه به عنوان راه حلی برای مخالفت های اسرائیل با ورود کمک‌ها به نوار غزه و رسیدن این کمک ها به نیازمندان ارسال کرده است.

اعضای سازمان‌های امدادی بین‌المللی این اقدام آمریکا را ناکارآمد و صرفاً یک اقدام تبلیغاتی می دانند.

آمریکا همچنان فشار قابل توجهی به اسرائیل وارد نمی کند و دولت بایدن تاکنون گزینه هایی مانند تحریم اسرائیل یا شرطی کردن میلیاردها دلار کمک نظامی به اسرائیل را بررسی نکرده است.

همزمان مذاکرات در قاهره مصر میان اسرائیل و حماس با حضور کشورهای میانجیگیر یعنی مصر و قطر و نیز مقامات آمریکایی به نتیجه ای برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه در آستانه ماه مبارک رمضان، بر خلاف پیش بینی های رئیس جمهور آمریکا نرسیده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه در یکصد و پنجاه و سومین روز از جنگ اسرائیل در غزه اعلام کرد شمار شهدای تجاوزات رژیم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ آبان ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر  و تعداد مجروحان به  ۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، یکر شماری از شهدای فلسطینی  در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده است و به دلیل حملات مستمر رژیم اسرائیل، نهادهای امداد رسان قادر به انتقال آنها نیستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha