عملیات اجرایی طرح ملی آزاد راه تهران - شمال از سال۱۳۷۶ به طول۱۲۱ کیلومتر در قالب چهار قطعه آغاز شد، تاکنون قطعه چهار آن حدفاصل مرزن آباد- چالوس به طول ۲۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ و قطعه نخست آن هم به طول ۳۲ کیلومتر حدفاصل تقاطع بزرگرراه آزادگان و بزرگرراه شهید همت تا سه راهی شهرستانک سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده است.
قطعه دوم این طرح ملی هم به طول ۲۳ کیلومتر مسیر جنوب به شمال شامل منطقه شهرستانک تا پل زنگوله در ۱۵ تیر ماه امسال با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید
همزمان با افتتاح قطعه ۲، عملیات ساخت قطعه سوم این مسیر ارتباطی به طول ۳۲ کیلومتر از پل زنگوله تا دوراهی دشت نظیر شهر مرزن آباد چالوس واقع در استان مازندران با دستور رئیس جمهوری صادر شد که به گفته مسوولان امر این قطعه جزو سخت ترین قطعه آزادراه تهران - شمال است.
رضا اکبری روز جمعه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت ایمن سازی جاده کندوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مسیر برگشت شمال به جنوب قطعه ۲ آزاد راه تهران- شمال به طور حتم در این دولت افتتاح خواهد شد منتهی قطعه سه آزاد راه با توجه به سختی شرایط کار و بررسی های کارشناسی حدود ۱۰ سال زمان می برد و بنابراین برای حفظ امنیت جان مسافران و پیشگیری از حوادث جاده ای راهی جز ایمن سازی جاده کرج - چالوس به ویژه در محدوده کندوان نداریم.
وی بیان داشت : نکته مهم تر آنکه درصورتی اگر طرح ملی آزاد راه تهران - شمال در زمان تعیین شده به سرانجام برسد و زیر بار ترافیک برود محور چالوس - کرج به خاطر برخورداری از طبیعت زیبا، چشم اندازهای منحصر بفرد و آثار تاریخی مورد توجه قرار گرفته و برای حفظ و نگهداری و ایمن سازی این محور برنامه ریزی می شود و هرسال برای نگهداری این محور اعتبار ویژه ای در نظر گرفته می شود.
این محور به خاطر نزدیکی پایتخت به خطه شمال کشور به ویژه استان های گیلان و ِغرب مازندران و زیبایی های منحصر بفرد از دیر باز تاکنون مورد استقبال شمار زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
محور کرج -چالوس حدود ۱۸۰ کیلومتر طول دارد که از طول این مسیر حدود ۸۰ کیلومتر آن جزو حوزه مازندران و بقیه استان البرز است.
برابر آمار رسمی در فصول پاییز و زمستان روزانه به طور میانگین حدود ۳۰ هزار خودرو در این محور تردد دارد و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار دستگاه خودرو می رسد.
نظر شما