گلوگاه‌های ترافیکی مازندران زیر ذره‌بین معاون اول رئیس جمهور

ساری- ایرنا- محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور روز سه‌شنبه در سفر یک روزه به مازندران و بازدید از قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال، در جلسه ای به بررسی وضعیت گلوگاه های ترافیکی در این استان پرداخت.

به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهور پس از حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، با همراهی وزیر راه و شهرسازی، معاون هماهنگ کننده فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و رئیس پلیس راهور فراجا با بالگرد از محورهای مواصلاتی مابین تهران و استان مازندران از جمله جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال بازدید کرد و از آخرین وضعیت ترددهای جاده ای و روند بازگشت مسافران نوروزی مطلع شد.

در این بازدید هوایی وزیر راه و شهرسازی گزارش دقیقی از وضعیت پروژه های افتتاح شده و یا در حال اجرا ارائه داد. قطعات و مسیر های باقی مانده آزادراه تهران-شمال و گره های ترافیکی موجود در این مسیر و همچنین وضعیت تسهیل عبور ومرور مسافران نوروزی پس از افتتاح مسیر رفت آزادراه منجیل-رودبار مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور پس از این بازدید با بالگرد عازم شهرستان چالوس شد و مورد استقبال استاندار مازندران و سایر مقامات محلی قرار گرفت.

گلوگاه‌های ترافیکی مازندران زیر ذره‌بین معاون اول رئیس جمهور
معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه تاکید کرد: مصمم هستیم با همیاری همه دستگاه ها به زودی منابع توسعه و استفاده از فازهای بعدی آزادراه تهران شمال فراهم شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا زمان بهره برداری کامل از آزادراه تهران شمال، به فوریت با تامین منابع از طرق مختلف، مسیرهای قدیمی تعریض و بهینه سازی شده تا عبور و مرور در این مناطق در زمان اوج ترافیک تسهیل شود.

مخبر در ادامه با حضور در میان عوامل دستگاه های مسئول در سفرهای نوروزی از جمله پلیس، راهداری، هلال احمر، اورژانس و... از تلاش های شبانه روزی آنها برای تسهیل سفرهای مردم و خدمات دهی مناسب به مسافران قدردانی کرد.

وی همچنین در گفت و گو با برخی از مسافران عبوری وضعیت مسیر و نحوه خدمات دهی دستگاه های اجرایی در این ایام را جویا شد و برای‌ آنان در ادامه سفر آرزوی صحت و سلامت کرد.

گلوگاه‌های ترافیکی مازندران زیر ذره‌بین معاون اول رئیس جمهور

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha