۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85412405
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۷ کودک زیر پوشش بهزیستی خراسان‌شمالی فرزندخوانده شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت:‌ ۴۷ کودک و نوجوان دختر و پسر زیر پوشش این سازمان حمایتی از ابتدای سال جاری تاکنون فرزند خوانده شدند.

محسن توحیدی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۴ مرکز نگهداری کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست در خراسان شمالی وجود دارد که ۲۲۰ کودک و نوجوان را زیر پوشش دارند.

وی افزود: از مجموع این مراکز یک مرکز شیرخوارگاه دولتی با ظرفیت ۱۸ کودک و ۱۳ مرکز نیز با مشارکت مردم و خیران توسط موسسه های خیریه مدیریت و اداره می شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: کودکان به تفکیک سنی سه تا هفت سال، هفت تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال در این مراکز نگهداری می شوند که هزینه تمامی این مراکز توسط موسسه ها و خیران تامین می شود و از سازمان بهزیستی نیز یارانه دریافت می کنند.

وی عنوان کرد: بیشترین تقاضای سرپرستی کودک از بهزیستی، کودکان زیر ۲ سال هستند اما افرادی نیز شرایط پذیرش این گروه سنی را ندارند که سایر کودکان بالای ۲ سال را به سرپرستی خواهند گرفت.

توحیدی مقدم در ادامه گفت: همچنین ۴۵۷ کودک بی سرپرست نیز در نزد اقوام درجه یک از جمله پدر بزرگ، مادر بزرگ، عمو، دایی، خاله و عمه نگهداری می شوند که این خانواده ها نیز یارانه دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کودکان و نوجوانانی که در این مراکز نگهداری می شوند شرایط واگذاری برای فرزندخواندگی به خانواده‌ها را ندارند زیرا برخی از سرپرستان آنها در زندان به سر می برند و یا معتاد هستند که بعد از دوره ای فرزندشان را تحویل می گیرند.

افتتاح یک باب خانه فرزندان

وی گفت: به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری یک باب خانه فرزندان طنین احسان در شهرستان بجنورد افتتاح شد.

توحیدی مقدم افزود: اعضای هیات مدرسه موسسه طنین احسان در ساخت این محل مشارکت داشتند و زمین مورد نیاز به مساحت ۱۷۴ متر مربع نیز توسط یکی از نیکوکاران تامین شده بود.

وی تصریح کرد: این مکان با تلاش خیران در سه طبقه که متراژ هر واحد ۱۰۰ متر و با هزینه بالغ بر۳۲ میلیارد ریال ساخته شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد: بیشتر خانه های نگهداری کودکان استیجاری هستند بنابراین از نیکوکاران می خواهیم ما را در این زمینه یاری کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

۲۵ هزار و ۶۸۳ نفر معلول در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۳ نفر معادل ۴۰ درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha