۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85389254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی خراسان شمالی ۲ هزار و ۴۳۲ شغل در دولت سیزدهم ایجاد کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: این نهاد حمایتی ۲ هزار و ۴۳۲ شغل در دولت سیزدهم ایجاد و در این رابطه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، محسن توحیدی مقدم روز شنبه در نشسست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: از مجموع این میزان اعتبار ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در سال جاری و مابقی در سال گذشته به مددجویان جویای کار پرداخت شده است.

وی افزود: علاوه بر ایجاد اشتغال جدید این سازمان در این بازه زمانی به پایداری و تثبت شغل یکهزار و ۱۷۹ نفر نیز کمک و این مهم با پرداخت بیمه به کارفرمایان انجام شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل تبصره ۱۸ و ۱۶، سهم بیمه کرفرما و تسهیلات قرض الحسنه تامین شد بیان کرد: تعداد زیادی پرونده اشتغال در بانک های عامل این استان وجود دارد که با جذب تسهیلات برای معلولان زیر پوشش این سازمان حمایتی و سایر افراد تحت حمایت شغل ایجاد می شود.

وی یادآور شد: مددجویان این نهاد در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات صاحب شغل شدند.

توحیدی مقدم با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی است تصریح کرد: مددجویان در زمینه های مختلف توانایی ایجاد اشتغال را دارند اما تلاش می شود با توجه به رشته تحصیلی و مهارت، شغل های جدیدی نیز به آنان معرفی شود.

وی اظهار کرد: اینک تلاش می شود تا با ایجاد شغل برای خانواده های گروه هدف، درآمد پایدار ایجاد شودکه در این راستا نیاز به مشارکت و کمک خیران است.

اختصاص ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه مسکن

وی با بیان اینکه امسال ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه مسکن مددجویان اختصاص یافت افزود: این تعداد مسکن برای گروه هدف ساخته و تحویل شد ضمن اینکه سال گذشته نیز ۶۰۴ واحد مسکونی به مددجویان تحویل که در این رابطه ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

توحیدی مقدم با بیان اینکه بیش از ۱۱۳ هزار نفر زیر پوشش این سازمان حمایتی در استان قرار دارند افزود: از این تعداد؛ ۲۵ هزار و ۲۰۰ خانوار ماهانه مستمری دریافت می کنند.

تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۸ هزار و ۶۲۶ خانوار ماهانه مستمری دریافت کردند و اینک هیچ خانواده دارای شرایط دریافت مستمری ماهانه پشت نوبت وجود ندارد.

پرداخت یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی

وی در ادامه گفت: یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ۲ سال اخیر برای وسایل کمک توانبخشی به مددجویان گروه هدف پرداخت شده است.

توحیدی مقدم تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۴۷ میلیارد ریال نیز بابت خرید خدمات توانبخشی و خدمات توانبخشی ارتوز و پروتوز برای گروه هدف هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت ۳۳ میلیارد ریال اعتبار نیز برای ایجاد سرویس بهداشتی، حمام و سایر موارد گروه هدف در راستای مناسب سازی هزینه شده است.

این مسوول گفت: ۲۲ میلیارد ریال نیز در بخش درمان گروه هدف هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha