همکاری دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با دانشگاه‌های عراق تقویت می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در نشستی که به تازگی به صورت ویدئو کنفرانس بین مسوولان این دانشگاه و رایزن فرهنگی ایران در کشور عراق برگزار شد، مقرر شد همکاری حوزه سلامت استان با کشور عراق تقویت و تسهیل شود.

زهرا گوئینی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری مجوز و ظرفیت پذیرش بیمار خارجی را دارد و نظر به قابلیت‌های گردشگری(توریسم) درمانی استان، این شرایط و پتانسیل پذیرش بیمار از کشور عراق مطرح و مقرر شد اعلام آمادگی پذیرش بیمار خارجی از کشور عراق تبلیغ شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وجود اعضای هیات علمی مجرب و برتر، رشته‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا، کسب اعتبار علمی زیر هزار در نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز شرایط مناسبی برای جذب دانشجوی خارجی از جمله کشور عراق فراهم کرده است.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در کشور عراق نیز ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط مناسب در عراق کشور و ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی بتوان در تعامل بیش از پیش حوزه سلامت منطقه گام برداشت.

گوئینی یادآور شد: افزایش تعامل و همکاری‌های مشترک بین دانشگاه‌های ۲ کشور، ارائه خدمات در برخی بخش‌های بیمارستان ۲۱۰ تختخوابی نجف از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و فراهم کردن شرایط برای حضور استادان پروازی در دانشگاه‌های عراق از دیگر موارد مورد تاکید در این نشست بود.

وی اضافه کرد: همچنین در این نشست پیشنهاد شد تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین دانشگاه‌های ۲ کشور، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در عراق و سفر مقامات دانشگاهی هر ۲ کشور روابط بین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و دانشگاه‌های کشور عراق تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و در حال حاضر ۲۳۲ عضو هیات علمی دارد که شامل پنج استاد، ۳۳ دانشیار، ۱۶۲ استادیار، ۳۱ مربی و یک استادیار پژوهشی است.

هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان با در اختیار داشتن سه مرکز آموزشی درمانی، ۹بیمارستان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha