ورزش همگانی، محلاتی می‌شود

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۰
کد خبر: 85412894
ورزش همگانی، محلاتی می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم ما توجه به مشارکت مردم در فعالیت‌های بدنی است، گفت: بنا داریم تا درسال‌آینده ورزش همگانی را در سطح محلات مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، بحث جداسازی ورزش همگانی و آمادگی جسمانی در حالی نیمه دوم ۱۴۰۱ در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفت که در نهایت ۲۶ رشته ورزشی پرمخاطب، تحت پوشش فدراسیون‌ آمادگی جسمانی قرار گرفتند. با این حال ورزش همگانی از روزهای پر فروغ خود دور نماند و با تغییر رویه و فعال کردن ورزش شهروندی در دل محلات و برگزاری بیش از ۶۵۰ همایش عمومی از جمله پیاده روی، مینی فوتبال، مترو اسپرت و جام فوتبال گل‌کوچک هواداری، رویکرد خود را در حول محور عمومی پیگیری کرد تا با این روش بتواند سطح سلامت جامعه را بهبود ببخشد.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش همگانی در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: از برنامه‌های مهمی که در سال ۱۴۰۲ در دستور کار خود قرار دادیم، محلاتی و خیابانی کردن ورزش همگانی بود. هدف مهم ما از این رویکرد، آشتی مردم با ورزش همگانی بود چرا که با توجه به نبود زیر ساخت‌ها، سالیان متمادی مردم استقبال کمتری از ورزش داشتند. رویکرد و توسعه ورزش همگانی به طور قطع می‌تواند سلامت جسمانی و روحی را برای شهروندان و شهرنشینان به ارمغان بیاورد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ این فدراسیون توانست همکاری خوبی با صدا و سیما برقرار کند و پخش زنده ۴۶ رویداد ورزشی را با همکاری ادارات کل و هیات‌های استانی انجام داد. همچنین ۶۵۰ همایش پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری جشنواره‌های مناسبتی را در دستور کار داشتیم که به نسبت سال‌های گذشته، رشد ۲ برابری داشت.

وی بیان کرد: از مهمترین رویکرد این فدراسیون، آشتی مردم با ورزش است و در این خصوص با فراهم کردن برخی زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های همگانی در مجمتع‌های مسکونی، فضای خیابانی، پارکی و عمومی؛ توانستیم رویدادهایی بزرگی از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک و فعالیت صبح و عصرگاهی بوستانی را میزبانی کنیم که مورد استقبال‌ مردم قرار گرفت.

ورزش همگانی، محلاتی می‌شود

خلیلی گفت: مهمترین رویکرد ما برای سال ۱۴۰۳ نیز همگانی کردن ورزش در سطح محلات شهری است که در این راستا، برنامه‌های خوبی با سایر نهادهای ورزشی انجام شده است. امیدواریم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم سطح کم تحرکی و فقر حرکتی را در سطح جامعه کاهش دهیم. جام فوتبال گل کوچک هواداری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای سال آینده است و در این خصوص ثبت نام‌ها در حال انجام است.

وی همچنین در خصوص تفکیک فدراسیون همگانی و آمادگی جسمانی، اظهار کرد: با این تفکیک چندین رشته پردرآمد، از بدنه فدراسیون همگانی جدا شدند ولی اصل سیاست این بود تا ورزش همگانی بیشتر به جامعه مخاطب خود توجه کند. توسعه رویدادها و جشنواره‌های مختلف به طور قطع به رشد ورزش همگانی کمک خواهد کرد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی کم‌تحرکی را یکی از مشکلات اساسی جامعه شهری دانست و گفت: طرح جامع توسعه ورزش همگانی از سوی معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش به فدراسیون همگانی و آمادگی جسمانی ابلاغ شده و قرار است مطالعات آن تدوین تا معضلات کم‌تحرکی از سوی اقدامات کارشناسی، تفکیک شود. قرار است در این طرح ۲ فدراسیون همگانی و آمادگی جسمانی مطالعات آن را طی مدت ۵ تا ۶ ماه گردآوری کنند و پس از آن برای اجرای از سوی وزارت ورزش، ساختار اساسی برای آن تعریف شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمارهای موجود در قالب نظرسنجی‌هایی که برخی سایت‌ها و دانشگاه علوم پزشکی به آن رسیده، ۸۰ درصد مردم دچار کم‌تحرکی و ۴۷ درصد شهروندان به نوعی ورزش نمی‌کنند. در طرح وزارت ورزش بنا داریم تا آمارهای دقیقی استخراج شود تا در جهت رفع آن، گام‌های اساسی برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha