بیش از ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

ارومیه - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۵۰ اثر تاریخی استان آماده استقبال و میزبانی از مسافران نوروزی است.

به گزارش ایرنا، مرتضی صفری روز شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر آذربایجان غربی افزود: همچنین در ایام نوروز در اماکن تاریخی نمایشگاه های صنایع دستی برپاشده و به معرفی رشته های صنایع دستی استان خواهند پرداخت که محل خوبی برای فروش صنایع دستی خواهند بود.

وی اظهارکرد: همچنین در ۳۷ مکان راهنمایان گردشگری مستقر خواهند شد و در ۲۶ مکان اعم از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری برنامه نوروزگاه با ۱۲۰ عنوان برنامه شامل برنامه های آیینی و مذهبی برپا خواهد شد.

صفری با اشاره به ثبت جهانی مساجد گفت: برهمین اساس برای گنجاندن مسجد جامع ارومیه در فهرست جهانی دستگاههای فرهنگی مراسم جمع خوانی قرآن کریم را دراین مکان تاریخی برگزار کنند.

وی افزود: فاز اول آن تمام شدهو همزمان با ماه رمضان درب سمت بازار مسجد بازگشایی شده و نماز جماعت برپاخواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: ظرف یکی دو ماه گذشته به اندازه ۲۵ سال با فعالیت های غیر مجاز برخورد شده و این برخورد ادامه خواهد داشت زیرا افرادی که مجوز فعالیت ندارند کار ضد فرهنگی انجام می دهند و فضایی بوجود می آورند که مانع بازگشت دوباره گردشگر به استان می شود.

وی افزود: امسال ۱۹۴ برخورد و اقدام با حوزه هایی که فعالیت غیر قانونی انجام می دادند شد حوزه هایی چون مراکز اقامتی و هتل که کمتر از هزینه خود خدمات ارائه داده بودند.

صفری ادامه داد: از ۲۰ اسفند تردد پیله وران از مرزها کنترل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: از دستگاههای عضو از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه انتظار داریم حداقل درروز چهار و پنج مسجدی که در مسیر گردشگران است بازباشد تا مهمانان نوروزی درطول سفر هم به ادای فرایض دینی پردازند و هم از سرویس های بهداشتی استفاده کنند.

وی افزود: همچنین مساجد داخل شهر درطول پیک ایام سفر به گردشگران خدمات ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، ستاد تسهیلات سفر آذربایجان غربی دارای ۱۲ کمیته است که در ایام تعطیلات نوروز به ارائه خدمات لازم و همراهی با میراث فرهنگی و گردشگری استان می پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha