آذربایجان‌غربی مهیای سفرهای نوروزی شد/رژه نیروهای مستقر در جاده‌ + فیلم

ارومیه- ایرنا- طرح نظم و امنیت  نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در سراسر مسیرهای مواصلاتی ادامه خواهد داشت که امروز نیروهای مستقر در جاده‌ها با انجام مراسم رژه آمادگی خود را برای اجرای این طرح به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، نوروز است و سفرهای نوروزی و صدالبته دید و بازدیدهای میان فامیل‌ها و آشنایان نیز جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ایرانی دارد.

کمی مانده به آخر سال، اغلب مردم آماده مسافرت‌های خود می‌شوند و بار و بندیل خود را می‌بندند و همراه خانواده راهی شهرهای مختلف ایران می‌شوند تا از این فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را ببرند.

جاده‌های کل ایران نیز در این برهه زمانی پر از تردد خودروهای سواری شخصی خواهد بود و اغلب نیز برخی جاده‌ها شاهد ترافیک سنگینی نیز می‌شوند و این موضوع موجب رنجش مسافران هم می‌شود.

اما این جاده‌ها عاری از حوادث تلخ نبود و کل مسیرهای مواصلاتی ایران در عید نوروز ۱۴۰۲ شاهد تصادف‌ جاده‌ای بود؛ در نوروز ۱۴۰۲ روزانه به‌طور متوسط ۱۱۰ نفر در جاده‌ها جان خود را بر اثر تصادف از دست دادند در حالی که این عدد در نوروز ۱۴۰۱، تقریبا ۵۵ نفر بود.

به گفته پلیس راهور ناجا ۷۶ درصد علت تصادفات سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

از همین رو همه ساله تمامی دستگاه‌های طرح نوروزی با قدرت بیشتری وارد میدان برای ایجاد نظم و امنیت جاده‌ای می‌شوند تا شاهد تصادف ها حداقل تصادفات فوتی نباشیم.

آذربایجان‌غربی نیز با پیش بینی میزبانی از میهمان نوروزی آماده طرح نظم و امنیت نوروزی است و امروز، یکشنبه خودروها و ماموران ۲۷ دستگاه‌ اجرایی و خدماتی با برگزاری رژه، آمادگی خود را برای حضور در جاده‌ها اعلام کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در آیین اجرای رژه طرح نوروزی ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان گفت: ۲۷ دستگاه اجرایی و خدماتی در این طرح نوروزی همکاری دارند تا میزبانان خوبی برای گردشگران ایام نوروز باشیم و بستر مناسبی برای گردش میهمانان ایجاد کنیم.

آذربایجان‌غربی مهیای سفرهای نوروزی شد/رژه نیروهای مستقر در جاده‌ + فیلم

مرتضی صفری با اشاره به آثار ثبت شده آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این استان با داشتن ۶ اثر جهانی و یک هزار و ۷۰۰ ثبت ملی یکی از استان‌های پر جاذبه کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اجماع رسانه‌ای بر ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه نتوانسته‌ایم تاکنون آنگونه که شایسته است معرف استان در سراسر کشور و دنیا باشیم.

وی اضافه کرد: با داشتن بیش از ۲۳۰ محل اقامتی، رفاهی و گردشگری می توانیم پنج هزار و ۴۰۰ میهمان را در هتل‌ها و اماکن رسمی اسکان دهیم که نشان از زیرساخت‌های خوب در این استان است که ظرفیت بالا و مناسبی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ماموران نوروزی سفر نوروزی ندارند، ادامه داد: همکاران میراث فرهنگی و همه ماموران مشارکت کننده در طرح نوروزی را باید نوروزبانان بی نوروز ‌نامید چرا که این نوروز و عید را به دور ‌از خانواده کنار هم می‌گذارانند و این اجر معنوی دارد.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: تقارن بهار قران با بهار نوروز گویای زیبایی این ماه در کشورمان است و ماموران انتظامی با خلوص نیت آماده ایجاد نظم و امنیت جاده‌های آذربایجان‌غربی هستند.

سرهنگ سامان غنی زاده افزود: فرماندهی انتظامی استان بر اساس تدابیر ابلاغی، همه ساله طرح تامین نظم و امنیت را در تعطیلات نوروزی به ویژه در بخش ترافیکی و انتظامی برگزار می کند و امسال نیز تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ آماده پذیرایی میهمانان نوروزی و ایجاد نظم ترافیکی جاده‌ها هستیم.

بیان کرد: درحوزه تامین نظم و امنیت سفرهای نوروزی بنا است از ۲۴ اسفند به مدت ۲۰ روز تا ۱۴ فروردین در سطح جغرافیای استان آذربایجان‌غربی طرح تامین نظم و امنیت سفرهای نوروزی را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: بیش از هشت هزار نفر سازماندهی شده‌اند تا در این حوزه فعالیت کنند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به حضور تیم‌های گشتی در مسیرهای مواصلاتی استان اظهار کرد: روزانه ۲۴۰ تیم گشتی در حوزه جاده ای آماده حضور هستند و از حوزه راه و راهور نیز بیش از ۱۰۰ تیم گشتی از رده های انتظامی به کمک این همکاران خواهند آمد تا شاهد امن ترین سفر نوروزی در نوروز ۱۴۰۳ باشیم.

آذربایجان‌غربی مهیای سفرهای نوروزی شد/رژه نیروهای مستقر در جاده‌ + فیلم

سرهنگ غنی زاده ادامه داد: برای پایش تصویری نیز بنا شده که امسال نسبت به سال گذشته با اهتمام جدی به این موضوع ورود کنیم تا شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم.

وی با اشاره به نیاز به مشارکت رسانه‌ها گفت: بر اساس توافقات لازم از آغاز طرح نوروزی، کارشناسان با رسانه‌ها همکاری خواهند داشت و از رسانه‌ها می‌خواهیم همانند سال‌های گذشته همراه سفرهای نوروزی، میهمانان نوروزی و طرح نوروزی باشند.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین خودروهای گشت راهور، پلیس، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر، اورژانس، شهرداری و دیگر حوزه‌های خدمات رسان از مقابل جایگاه رژه رفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha