عملیات اجرایی پل کمربندی سرعین آغاز شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۵۱
کد خبر: 85413367
عملیات اجرایی پل کمربندی سرعین آغاز شد

اردبیل-ایرنا- عملیات اجرایی پل کمربندی شهر توریستی سرعین با هدف کاهش حجم ترافیک هسته مرکزی شهر با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، صاحبعلی رام شهردار سرعین روز شنبه در آئین کلنگ زنی این پل اظهار کرد: این پل که با اعتبار اولیه پنج هزار میلیارد ریال کلنگ زنی شد، قرار است طی سه سال اجرا و به بهره‌برداری برسد.

شهردار سرعین با تشریح مشخصات فیزیکی پل بزرگ کمربندی سرعین اظهار کرد: این پل شامل ۲۱۰ متر عرشه اصلی، ۴۵۰ متر طول لوپ با ۹.۳۰ متر عرض و با ارتفاع ستون‌های ۲۷ متر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این پل در شمالغرب کشور جزو پل‌های کم نظیر است، افزود: با اجرای این پروژه نخستین پل شهر توریستی سرعین با ارتفاع ۲۷ متر احداث می‌شود که جزو پل‌های خاص در منطقه است.

شهردار سرعین اضافه کرد: این پل رینگ کمربندی شهر را تکمیل می‌کند و با بهره برداری از آن ترافیک هسته مرکزی شهر بویژه در ایام گردشگری به حداقل خواهد رسید.

رام ضمن قدردانی از خیرین شهر سرعین در اهدای زمین این پل گفت: در راستای اجرای سریع پل، خیرین منطقه زمین‌های مجاور پل را به شکل رایگان در اختیار شهرداری قرار دادند.

وی تاکید کرد: فاز اول پل طی یک سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، ادامه روند احداث پل تسریع شود.

شهردار سرعین با اشاره به تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری سرعین بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموع بودجه شهرداری سرعین یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود که ۴۰۰ میلیارد ریال آن تحقق یافت این در حالی است که میزان بودجه سال ۱۴۰۳ به پنج هزار میلیارد ریال رسید.

سرعین واقع در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم ، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا ، آب و هوای دلپذیر، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز ، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها به عنوان یک مجموعه سیاحتی نه تنها در استان اردبیل بلکه در ایران و حتی بعضی کشورهای جهان مطرح است.

بیش از ۲۰ دهنه آب گرم معدنی گرم و سرد که بسیاری از آنها مدرن سازی و تبدیل به مجتمع‌های آب درمانی شده اند مهمترین جاذبه این شهر برای گردشگران است ضمن اینکه دامنه‌های کوه سبلان که بخشی از آن با ایجاد پیست اسکی آلوارس گردش پذیر شده نیز مسافران را به خود جلب می‌کند.

سرعین در کنار این جاذبه‌ها مکان‌های دیدنی تاریخی و عمدتا ناشناخته برای گردشگران را نیز در خود جای داده است که از جمله آن می‌توان به غارهای تاریخی در روستاهای همجوار اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha