۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85413775
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملارد: پرداخت زکات نقش محوری در مدیریت مشاغل دارد

ملارد - ایرنا - امام جمعه ملارد گفت: پرداخت زکات نقش محوری در مدیریت مشاغل، مالی و مدیریت اقلام مصرفی نیازمندان دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی خوبانی روز یکشنبه در همایش زکات شهرستان ملارد که باحضور جمعی از کشاورزان، دامداران و مبلعان زکات این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر تغییر نگرش نسبت به موضوع زکات اظهارد اشت: باید به اثر و نقش این دستور الهی در سطح جامعه دیدگاه حاکمیتی با هدف محرومیت زدایی داشته و صرفاً به عنوان یک وظیفه شرعی به آن نگاه نکنیم.

وی به آیات قرآنی و دستورات ائمه اطهار (ع) درباره پرداخت زکات اشاره و آن را یکی از چهار رکن و شاخصه حکومت اسلامی در کنار نماز، امربه معروف و نهی از منکر ذکر کرد که باعث افزایش اموال اغنیا و بسط رزق و روزی در بین آحاد جامعه شده و در واقع مایه رزق و روزی فقرا است.

امام جمعه ملارد اضافه کرد؛ پرداخت زکات نقش محوری در مدیریت مشاغل، مدیریت مالی و مدیریت اقلام مصرفی نیازمندان دارد که لازم است تغییرات ساختاری در سیاست های پولی و مالی و همچنین توجه ویژه به مشاغل کشاورزی و دامپروری گردد تا از این طریق این فرمان الهی رونق پیدا کند.

این مسئول با بیان این نکته که علت اصلی وضع زکات رسیدگی به امورات فقرا و محرومیت زدایی است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا مشاغل مدنظر اسلام در این باره که همان کشاورزی و دامپروری هستند، به سود دهی کافی رسیده و در نظام های پولی و مالی در بخش طلا و نقره که از دیگر زیرساخت های توسعه زکات می باشد بازنگری صورت گیرد.

خوبانی ادامه داد؛ فرهنگ صحیح زکات که در تمدن اسلامی به درستی ترسیم شده باید نهادینه و در وضع موجود، بودجه پایدار برای محرومیت زدائی در نظر گرفته شود، زیرا با این وضع کشاورزی و دامپروری در کشور منابع مالی ثابت و قابل اعتنایی برای رفع محرومیت و فقرزدایی به دست نمی آید.

به گفته امام جمعه ملارد یکی از انواع زکات، نوع مستحبی آن است که به عنوان صدقه همه می توانند مشارکت کنند، که خود یک عمل صالح بوده و موجب تقویت ایمان است.

در این همایش از تعدادی کشاورزان و دامداران ملاردی پیش قدم و ساعی در پرداخت زکات قدردانی شد.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی، دهستان ملارد جنوبی، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha