۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85413911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰‌ هزار زنجانی تحت پوشش طرح مسطورا قرار می‌گیرند

زنجان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ۴۰ هزار نفر در سطح استان با محوریت دانش آموزان تحت پوشش طرح قرآنی مسطورا قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سعید احمدی روز یکشنبه در نشست خبری به اجرای طرح ملی "مسطورا سطر سطر زندگی با آیه ها" اشاره کرد و افزود: این طرح برگرفته از کتاب " طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" اثر مقام معظم رهبری با عنوان «مسطورا» است که در ایام ماه مبارک رمضان امسال اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در مدت سه سال اجرا می شود، اضافه کرد: در این طرح، تبیین و حفظ ۳۰ بخش زندگی ساز قرآن در نظر گرفته شده است که امیدواریم جریان سازی و هم افزایی انس با قرآن به نحو مطلوبی اجرا شود.

این مسوول ادامه داد: این طرح در چهار سطح اجرایی خواهد شد که امیدواریم با کمک رسانه‌ها گفتمان سازی آن صورت گیرد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌ها و در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی است، افزود: در این طرح، گفتمان‌سازی، تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا به صورت حرکتی فراگیر با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها اجرا می شود.

وی تاکید کرد:در این طرح تلاش بر آن است که از مفاهیم و مضامین قرآنی حداکثر بهره برداری به عمل آید و دانش‌آموزان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا بگیرند و با مفاهیم آن آشنا شوند.

به گفته این مسوول، طرح مسطورا در قالب پنج محور ایمان و امید، توحید و نفی عبودیت غیر خدا، نبوت و رستاخیز اجتماعی، ولایت و پیوندهای اجتماعی و همچنین معاد تدوین شده که برگرفته از سیر ساختاری قرآن است.

حجت‌ الاسلام احمدی با اشاره به پیش‌بینی حضور بیش از یک هزار مبلغ قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان در استان، گفت: این مبلغان بومی و غیر بومی در سطح روستاها و شهرهای استان مستقر خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha