۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85097161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تربیت کودکان و نوجوانان باید قرآنی باشد

زنجان - ایرنا - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تربیت کودکان و نوجوانان باید قرآنی باشد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد نصیری روز یکشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه و احکام ویژه کارکنان، اعضای امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر زنجان، افزود: امروزه قرآن در جامعه ما مهجور مانده ولی برنامه‌ریزی هایی برای جبران این کاستی در استان انجام شده است.

وی با تاکید بر معرفی شایسته و بایسته قرآن به جوانان و نوجوانان، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه قرائت و حفظ تنها مقدمه ای برای عمل به مفاهیم قرآن است و در مرحله بعد باید برای درک و فهم مفاهیم قرآن و حل معماهای قرآنی اقدام کرد.

این مسوول با بیان اینکه تربیت ناصحیح جامعه را به بی راهه می‌برد، افزود: باید از آیات و مفاهیم قرآن برای تربیت صحیح و حل مشکلات و مسائل اجتماعی بهره برد.

حجت الاسلام نصیری گفت: مسوولان باید از قرآن استفاده مدیریتی داشته باشند و آن را همواره به عنوان یک الگو در تمامی امور مد نظر قرار دهند.

اهداف هلال احمر در پرتو آموزه های قرآنی بهتر محقق می شود

سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان نیز در این مراسم، گفت: آموزه های قرآنی در تمام فعالیت ها و امور جمعیت هلال احمر زنجان جاری و ساری است و به عنوان الگو مد نظر قرار دارد.

حکمت الله هاشمی افزود: امروز خدمت داوطلبانه جمعیت هلال احمر با مفاهیم قرآنی عجین شده‌ است و فعالیت در سایه قرآن کریم به یقین مفیدتر خواهد بود.

هاشمی اظهار کرد: علوم قرآنی باید بیش از پیش و با تشریک مساعی و به همت داوطلبان در هلال احمر زنجان پررنگ شود.

وی با بیان اینکه قرآن چراغ راه و راهنمای بشر است، گفت: علوم قرآنی مروج اندیشه های انسانی است و در پرتو آن اهداف این جمعیت بهتر محقق می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: برآیند استفاده از مفاهیم قرآنی در هلال احمر، تعهد و تخصص و به دنبال آن فعالیت های موثر و افزایش اعتماد عمومی است.

در این مسابقات ۱۴۰ نفر در ۱۳ رشته قرآنی و نهج‌البلاغه شرکت کردند که نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha