۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85414093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در ملارد کاشته شد

ملارد - ایرنا - همزمان با هفته درختکاری سه هزار اصله نهال در بوستان ها، مدارس و مراتع ملارد کاشته و به فضای سبز این شهرستان افزوده شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست فرمانداری ملارد روز یکشنبه در حاشیه کاشت نهال در بوستان شهدای روستای قبچاق این شهرستان با اشاره به ضرورت توسعه و نگهداری فضای سبز و نهادینه کردن این عمل گفت: درختان هدیه ما به آیندگان هستند که باید پس از کاشت به آبیاری و نگهداری آنان هم رسیدگی شود.

امین اسدی اظهار داشت: در این گونه برنامه ها از همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان برای حضور و مشارکت در کاشت نهال دعوت تا این کار موجب تقویت حس مسئولیت آنان در رابطه با کاشت و حفظ درختان و همچنین نگهداری بهتراز فضای سبز و محیط زیست شود.

وی خاطرنشان کرد در راستای فرمایش مقام معظم رهبری برای کاشت یک میلیارد نهال در کشور در مدت چهارسال ،برنامه های لازم در شهرستان ملارد تدارک دیده شده و در طول هفته درختکاری انجام شد

به گفته این مسئول، توزیع رایگان نهال در بین شهروندان و روستائیان، نهضت کاشت نهال در دهستان اخترآباد، تهیه شناسنامه برای درختان و کاشت نهال در بوستان ها به صورت خانوادگی برخی از اقدامات در این راستا است.

فرماندار ملارد افزود: هر نهال را به نیت یک شهید کاشته و برای هرکدام پلاک با تمثال شهدا تهیه و نصب می گردد .

وی اضافه کرد: در انتخاب نهال ها هم به درختان با اقلیم و شرایط آب و هوائی هر منطقه به ویژه کاشت زیتون توجه ویژه شده که نماد مقاومت است.

بر اساس این گزارش امروز برنامه کاشت نهال در پادگان شهدای اقتدار محل شهادت سردار شهید حسن تهرانی مقدم نیز با حضور مسیولان محلی ،خانواده معظم شهدا ،بسیجیان و دانش آموزان ملاردی برگزار شد.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی، دهستان ملارد جنوبی، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha