۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85414193
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار: نرخ مشارکت اقتصادی گلستان در دولت سیزدهم سه درصد بیشتر شد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۳۷ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به افزون بر ۴۰ درصد رسیده و همسانی این رقم با میانگین کشوری ۴۱.۵ درصد، نیازمند اقدام‌هایی از جمله همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال گلستان اظهار کرد: همچنین نرخ بیکاری استان ۹.۲ درصد است که تلاش می‌کنیم این عدد در سال آینده به هشت درصد و برابر با میانگین کشوری برسد.

وی خواستار افزایش راستی آزمایی اشتغال سامانه رصد، جذب اعتبارهای ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری حوزه نظام مهارت‌آموزی برای تامین نیازهای شغلی گلستان شد.

استاندار گلستان بر برگزاری نمایشگاه و جشنواره استانی با اولویت ارایه محصولات تولیدی منطقه تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های مرتبط باید اجرای این طرح را با هدف حمایت از تولید و اشتغال جوانان مورد توجه قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان هم در این جلسه با اشاره به تعهد ایجاد ۲۳ هزار و ۹۷ شغل برای سال آینده در این استان گفت: هدف‌گذاری سال آینده گلستان، ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی است.

سیدمحمد دهنوی افزود: راستی آزمایی اشتغال ثبت‌شده توسط دستگاه‌های عضو شورای اشتغال گلستان ۹۶.۲۵ درصد است.

حسینعلی خواجه‌مظفری دبیر کارگروه اشتغال گلستان نیز از ثبت ۲۸ هزار و ۴۸۶ شغل در سامانه رصد خبر داد و گفت: این آمار بیانگر رشد ۱۱۲ درصدی ثبت اشتغال در این سامانه است.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷ درصد آن روستانشین هستند و اقتصاد اصلی آن‌ها بر پایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha