ابوحیدری: دوچرخه‌سواری نیاز به حمایت دارد؛ با این روند موفق نخواهیم شد

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری با بیان اینکه این رشته نیاز به حمایت دارد، گفت: مشکلات مالی، نبود تجهیزات و کاهش تعداد رکاب‌زنان موجب شده این رشته با چالش‌هایی مواجه شود که در نتایج کلی اثر منفی داشته و تا این موارد برطرف نشود، نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

محمد ابوحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به شرایط این روزهای دوچرخه‌سواری اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ ما در این ایام به نبود تجهیزات دوچرخه‌سواری و کاهش رکاب‌زنان مطرح باز می‌گردد که این موضوع باعث می‌شود در انتخاب نفرات تیم ملی دچار مشکل شویم.

وی با تاکید بر اهمیت بالای تجهیزات در رشته دوچرخه‌سواری، یادآور شد: در آخرین رویداد این رشته در سال ۱۴۰۲، در مسابقات قهرمانی پیست در هند به میدان رفتیم که مدالی برای ما به همراه نداشت. سطح مسابقات از آنچه ما تصور می‌کردیم بالاتر بود و به نوعی رقبای آسیایی نشان دادند با چه سرعتی در حال سبقت گرفتن از ما هستند.

مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری افزود: حتی عربستان که در این رشته حرفی برای گفتن نداشت قبل از حضور در هند با برپایی اردویی در اروپا خود را آماده این مسابقات کرده بود و توانست برای نخستین‌بار در رده سنی جوانان به مدال هم برسد. متاسفانه دوچرخه‌سواری ما دچار یک مشکل بزرگ شده که به کاهش تعداد نفرات برای حضور در تیم ملی باز می‌گردد.

ابوحیدری تاکید کرد: جدا از تجهیزات که مشکل بزرگی است باید در بحث استعدادیابی نیز به صورت جدی کار کرد. در روزگاری نه چندان دور برای حضور رکاب‌زنان در تیم ملی شاهد رقابتی سخت بودیم و بعد از چند مرحله انتخابی نفرات مشخص می‌شدند اما امروز فقط چند رکاب‌زن را داریم که از بقیه بهتر بوده و فاصله ایجاد کرده‌اند و همین افراد وارد تیم ملی می‌شوند که تا این موضوع اصلاح نشود، همین روند را شاهد هستیم.

وی در خصوص مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و افزایش هزینه‌های دوچرخه‌، تصریح کرد: به نظرم باید با حضور حامیان مالی تجهیرات را وارد کشور کرد و در اختیار هیات‌های استانی قرار داد تا ورزشکاران بتوانند از آن بهره برده و نیازهای خود را برطرف کنند تا شاهد رونق دوباره این رشته در کشور باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha