دستور ویژه رییس جمهور برای خدمت‌رسانی به عشایر ابلاغ شد

اهواز- ایرنا- رییس سازمان امور عشایر کشوربا اشاره به نگاه ویژه در دولت سیزدهم به عشایر گفت: رییس جمهوردستورالعمل ویژه در ۱۰ بند در موضوع خدمت رسانی به عشایررا ابلاغ کرد که فرصت طلایی است که با همکاری دیگر دستگاه بتوانیم مشکلات عشایر را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا، شایان نادری روزیکشنبه دراختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای طعم کتاب با عشایردرتالارمهتاب کتابخانه مرکزی اهوازبا بیان این که جشنواره طعم کتاب با عشایر جشنواره میمون و مبارکی است گفت: نگاه جامعه عشایری به موضوع کتابخوانی مربوط به سال‌های اخیرنیست، اگر به سیاه چادرهای عشایری رجوع کنیم می بینیم در هر سیاه چادر کتاب قرآن برای رجوع به مسایل دینی و مذهبی و همچنین شاهنامه خوانی که ریشه در تمدن ما دارد در بین عشایرما ساری و جاری بوده است.

وی با تشکراز دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور به خاطر نگاه متفاوت به عشایرگفت: ما نیز خادم جامعه عشایری هستیم و آماده اجرای طرح‌هایی مانند طعم کتاب با عشایر هستیم.

نادری ادامه داد: دربحث فرهنگ،اقتصاد و سیاست این سه ضلع را با هم پیش نبردیم واز آن جا که مبنای پیشرفت و توسعه هر کشوری مسایل فرهنگی است ما باید بحث فرهنگی را بیشتراز مسایل اقتصادی و سیاسی در دستور کار قرار دهیم تا راهبردهای مورد نظرفرهنگی را به نتیجه مطلوب برسانیم.

رییس سازمان امورعشایر کشوربااعلام آمادگی برای اجرای طرح‌های عشایری گفت: جامعه عشایری پذیرای چنین طرح‌هایی هستند، هر سیاه چادرعشایری می‌تواند یک مدرسه باشد،هرسیاه چادرمی‌تواند یک کانونی باشد برای ترویج مسایل فرهنگی،اقتصادی و سیاسی و از این نظر جامعه عشایری این سه ضلع را با هم دارد.

وی افزود: عشایر کشورما نشان دادند که هم در بحث امنیت ملی، امنیت غذایی از گذشته‌های دور پیشتاز بوده اند ودرعرصه‌هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به حمایت دارد جامعه عشایری پیشقدم بوده واز این نظر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه خیر و برکت بوده اند.

نادری با اشاره به همکاری درحوزه‌های فرهنگی با دیگر دستگاه‌ها ازجمله وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ،سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آغوش سازمان امورعشایر برا ی همکاری در مسایل فرهنگی در حوزه عشایری باز است و ما آمادگی کامل برای برنامه‌های اینچنینی را داریم.

به گزارش ایرنا در حاشیه اختتامیه این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی با حضور پررنگ اقوام ،عشایر و هنرمندان صنایع دستی و گروه های موسیقی بختیاری در محوطه کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

دستور ویژه رییس جمهور برای خدمت‌رسانی به عشایر ابلاغ شد

دستور ویژه رییس جمهور برای خدمت‌رسانی به عشایر ابلاغ شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha