۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85414730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۴ زندانی در خراسان جنوبی آزاد شدند

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبر: 85414730
۱۲۴ زندانی در خراسان جنوبی آزاد شدند

بیرجند- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با کمک خیران و ستاد دیه ۱۲۴ زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد شدند.

غلامرضا حسین‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد به خاطر جرایم غیر عمد و بدهی مالی همچون مهریه، نفقه و یا دیه در زندان‌های استان به سر می بردند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۲۰ نفر مرد و چهار نفر زن بوده‌اند اظهار کرد: مبلغ کل بدهی این زندانیان آزاد شده حدود هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال بوده است که از این مبلغ هزار و ۸۸ میلیارد ریال شاکیان گذشت کردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان اینکه کمک ستاد دیه استان و کشور، صندوق تامین خسارت های بدنی، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و سایر نهادها هم در تامین این بدهی نقش داشته اند گفت: اکنون ۵۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد واجد شرایط در زندان‌های استان وجود دارد که ۲۱ نفر بدهکار مالی، ۲۶ نفر مهریه و پنج نفر نفقه هستند.

وی تاکید کرد: برای آزادی این تعداد زندانی جرایم غیر عمد ۱۹ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزاری جشن گلریزان پیش‌بینی شده و امیدواریم که این رقم هم تامین شود.

حسین‌پور با اشاره به فراهم شدن زمینه آزادی ۲۱ زندانی جرائم غیر عمد در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: در پانزدهمین جلسه هیأت امناء ستاد دیه استان ۲۱ پرونده با میزان بدهی ۱۲۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال مطرح شد.

وی اظهار کرد: این افراد شامل ۱۰ زندانی بدهی مالی و ۱۱ نفر مهریه بوده که در جلساتی با شکات این پرونده‌ها توانستیم مبلغ ۴۵ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال گذشت رضایتمندانه اخذ کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی ادامه داد: باقیمانده بدهی مددجویان از طریق اعسار، تسهیلات بانکی و کمک‌های مردمی ستاد دیه تامین خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha