۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85414744
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۰۰ مبلغ مذهبی به مناطق مختلف کرمان اعزام شدند

کرمان - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مبلغ و ۱۳ گروه تبلیغی برای ماه مبارک رمضان به سراسر استان اعزام شدند گفت: ۲۰۲ مبلغ نیز توسط میزبانان دعوت شده اند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سعید شهابی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بخشی از این مبلغان بومی و بخشی غیربومی هستند.

به گفته وی، در این زمینه گروه جهادی مبلغان مذهبی شمال کشور در شرق کرمان و مبلغانی از تهران نیز در جنوب استان مستقر شدند تا طی ماه مبارک رمضان بتوانند به تبلیغ امور دینی بپردازند.

بیش از ۵۰۰ مبلغ مذهبی به مناطق مختلف کرمان اعزام شدند

وی در ادامه با اشاره به ضرورت های انس مردم با قرآن و اجرای پویش قرآنی موسوم به طرح مسطورا گفت: بیش از یک سال و نیم است که روی این طرح کار می شود و اجرای آن از سحر فردا(آغاز ماه مبارک رمضان) شروع می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: این طرح در مقطعی آزمایشی اجرا شد و پاسخ گرفتند، اینک می.خواهند آن را به شکل عمومی اجرا کنند. مسطورا به معنای سطر سطر زندگی با آیه ها است که براین اساس قران به مرور به زندگی مردم وارد و از آن به صورت کاربردی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه قرآن محور همه برنامه های ماه مبارک رمضان است تصریح کرد: اگر کسی اهل قرآن باشد، این ماه را درک می کند و این ماه فرصتی بی نظیر برای ارتباط با خداوند است لذا ۵۰ فراز نورانی از قرآن کریم در ماه رمضان و ۳۰ آیه برای حفظ تعیین شده و در این زمینه هرروز مخاطب یک آیه را حفظ می کند؛ در واقع تکرار آیات در این پویش باعث حفظ قرآن کریم می شود.

حجت الاسلام شهابی با اشاره به رایزنی با جریان ها و سازمان های مختلف در قالب پویش مسطورا و پیگیری بحث قرائت، حفظ تدبر و تفسیر قرآن در این طرح عنوان کرد: آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، دانشگاه ها و شهرداری ها پای کار مسطورا آمده اند و در این زمینه محتوای خوبی آماده شده است.

وی ادامه داد: طرح مسطورا با جست و جوی لغت «زندگی با آیه ها»، در فضای وب قابل دسترسی و در این فضا سه سطر از جمله محصولات رسانه‌ای، مکتوب و دوره های آموزشی مشخص و ضمن آنکه کتاب مسطورا نیز در آن فضا قرار داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: یادداشت نخبگانی، پیک کودکان و نوجوانان و ۱۱ آیه همراه با نقاشی، رنگ آمیزی، شعر و داستان ویژه کودکان گذاشته شده و همچنین در بخش محصولات رسانه ای محتوا به صورت کلیپ و پادکست آماده شده است.

وی یادآور شد: مردم در سراسر استان کرمان می توانند با ارسال عدد پنج به شماره پیامکی ۳۰۰۰۲۶۱۱ لینک کانال مسطورا را دریافت کنند و محتوا علاوه بر فضای وب، در این کانال نیز بارگذاری می شود.

حجت الاسلام شهابی با اشاره به اینکه آزمون ماه مبارک رمضان اواخر این ماه به صورت مجازی برگزار می شود تصریح کرد: ۱۵۰ جایزه ملی برای این پویش تعیین شده ضمن آنکه جایزه ویژه دستگاه ها و شهرستان ها می تواند به این طرح اضافه شود.

وی ابراز داشت: چهار هزار مسجد در استان کرمان وجود دارد که پویش مسطورا علاوه بر این مساجد، در سایر مراکز نیز برگزار می شود و ۳۲۲ مسجد در شهر کرمان آمادگی میزبانی مردم را در این پویش خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره دیگر برنامه ها در ماه مبارک رمضان افزود: غبارروبی و افطاری ساده در مساجد و حسینیه‌ها طی این ایام رونق می‌گیرد، ضمن آنکه برگزاری جشن‌های رمضان در این ایام برگزار می‌شود، این ماه به شب‌های قدر شهرت دارد و استقبال مردم از این شب‌ها بی نظیر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha