۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85414860
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۰ هزار نفر از مشاوره بهزیستی همدان بهره‌مند شدند

همدان- ایرنا- معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۶۰ هزار و ۷۸۳ نفر در استان به صورت حضوری و تلفنی از خدمات مشاوره این سازمان در ۱۱ ماه سالجاری بهره مند شدند.

سیاوش رهبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یک مرکز مشاوره دولتی و ۴۵ مرکز مشاوره خصوصی در استان همدان فعال است اظهار کرد: تعداد ۱۹ هزار و ۹۲۱ نفر از طریق مراکز مشاوره حضوری (دولتی و غیر دولتی) در ۱۱ ماه امسال مشاوره دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار و ۸۶۲ نفر نیز از مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ یا مرکز مشاوره تلفنی در ۱۱ ماهه سالجاری از خدمات مشاوره بهره مند شدند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: خط ۱۴۸۰ یا صدای مشاور با هدف ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی سریع در زمینه های مشکلات خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج، اضطراب، افسردگی، وسواس ،حقوقی و شغلی به آحاد جامعه خدمت رسانی می کند.

رهبر افزود: تمامی تماس های مردمی با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات خود و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری مشکل است را به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.

وی اظهار کرد: طرح آموزش خانواده در ۴۶ مرکز مشاوره حضوری به چهار هزار و ۶۷۰ نفر در ۱۱ ماه امسال ارائه شد.

ارائه آموزش های پیش از ازدواج به چهار هزار و ۷۱۰ نفر

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: طرح آموزش پیش از ازدواج به چهار هزار و ۷۱۰ زوج در مراکز مشاوره حضوری بهزیستی ارائه و نیز طرح آموزش مهارت‌های زندگی برای ۹۳۹ نفر در استان اجرایی شد.

رهبر ادامه داد: ۲۱ تیم "محب" مداخله در بحران‌ها و بلایا، در استان فعال و در حالت آماده باش هستند در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله خدمت رسانی کنند که اطلاعات آنها با آموزش ها به روزرسانی می‌شود.

وی از اجرای طرح تسنیم در استان همدان برای هزار و ۱۱۷ زوج خبر داد و افزود: این طرح مشترک بهزیستی و دادگستری با هدف کنترل و کاهش طلاق در ۱۳ مرکز مشاوره حضوری در حال خدمت رسانی است و قاضی دادگستری زوجین در آستانه طلاق را برای سازش به این دفاتر ارجاع می‌دهد و چهار جلسه مداخله تخصصی داده به طور رایگان ارائه می‌شود.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان یادآور شد: معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان در قالب چهار دفتر پیشگیری از معلولیت ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دفتر مشاوره و دفتر اعتیاد دفتر خدمات ارائه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha