۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85419517
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ارایه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد برای ۲۳۰ هزار نفر در همدان

همدان - ایرنا - معاون امور پیشگیری بهزیستی همدان گفت: وی ادامه داد: ۲۳۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۲ میلیونی استان امسال تحت آموزش برنامه پیشگیری اجتماع محور اعتیاد قرار گرفتند.

سیاوش رهبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آموزش ها تاثیر مثبتی در پیشگیری از اعتیاد به همراه دارد، البته باید پیشگیری در این حوزه به یک فرهنگ عمومی بدل شود.

این مسوول گفت: هزار نفر از جمعیت معتادان از ابتدای امسال تاکنون در ۴۰ مرکز ترک اعتیاد این استان از خدمات میان مدت درمان اعتیاد خدمت گرفته‌اند.

رهبر اظهار کرد: این تعداد افراد به طور داوطلبانه در مراکز ماده ۱۵ شامل کمپ ها، کلینیک‌های سرپایی و متادون درمانی تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال ۴۸ مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد یا کمپ ها در استان فعال بود که در فرایند نظارتی و با اجرای طرح ساماندهی که با تیم نظارتی متشکل از نماینده دادستان نماینده پلیس مبارزه با مواد مخدر، نماینده دانشگاه علوم پزشکی، نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی حضور داشتند از مراکز بازدید انجام و منجر به تعطیلی هشت مرکز شد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه هزار و ۷۹ نفر معتاد متجاهر در یازده ماهه سال جاری با دستور قضایی به مراکز اجباری ماده ۱۶ ارجاع داده شدند،یادآور شد: ۲ مرکز ماده ۱۶ در استان فعال است که مرکز نهاوند با ظرفیت ۴۰۰ نفر تحت نظارت بهزیستی قرار دارد

رهبر اظهار کرد: در این مدت زمانی همچنین ۵۰۰ نفر از معتادان در قالب تبصره ۲ ماده ۱۶ وارد مراکز ماده ۱۵ شدند و خدمت گرفتند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان همدان از فعالیت "مرکز جامع اعتیاد درمان مدار" خبر داد و افزود: این یک مرکز با رویکرد ترکیبی از مراکز کمپ ها و متادون تراپی فعال است و تاکنون ۱۵۰ نفر از آن مرکز خدمت گرفتند.

تامین زیر ساخت‌ها در مرکز ماده ۱۶ نیازمند حمایت مسوولان

رهبر اظهار کرد: دغدغه ای که وجود دارد این که در مرکز ماده ۱۶ معتادان اجباری زیر ساخت‌های مناسبی از نظر آب، فاضلاب و برق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امسال هزینه های زیادی به مسوول این مرکز که از بخش بخش خصوصی است وارد شد ادامه داد: ظرفیت مرکز ماده ۱۶ معتادان اجباری ۱۰۰ نفر بود که با تغییر ساخت و سازها به ۴۰۰ نفر رسید و برای سال جدید ظرفیت ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است.

با تاکید بر اینکه تامین زیر ساخت‌های مناسب در مرکز ماده ۱۶ معتادان اجباری همدان نیازمند حمایت مسوولان است گفت: هم اکنون مبلغ ۵۲۰ هزار ریال در شبانه روز برای تمام هزینه ها به هر فرد یارانه تعلق می‌گیرد که این مبلغ ناچیز کفاف تامین خوراک و پوشاک افراد را نمی دهد و تاکنون با استفاده از ظرفیت خیران حمایت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha