هشدار دستگاه قضایی استان سمنان به برهم‌زنندگان نظم عمومی در چهارشنبه آخر سال

شاهرود - ایرنا - مسوولان قضایی استان سمنان هشدار دادند که با دستگیرشدگان چهارشنبه آخر سال برخورد بازدارنده خواهد شد. خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار در پایان سال جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست مشترک دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان سمنان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با موضوع اتخاذ تمهیدات لازم برای برخورد قاطع و قانونی با برهم زنندگان ارامش و اسایش جامعه در چهارشنبه اخر سال برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در این نشست گفت: همزمان با ایام بهار بندگی و معنویت و با توجه به نزدیک شدن به اخرین چهارشنبه سال، مسئولان قضایی سراسر استان با سازماندهی کارگروه پیشگیری از وقوع جرم متشکل از نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی در سراسر استان، ضمن رصد کامل تحرکات افراد سودجو و منفعت‌طلب پس از شناسایی و دستگیری برهم‌زنندگان نظم و ارامش جامعه در شعبه‌های ویژه و فعال، به پرونده این افراد خارج از وقت و به صورت فوق العاده رسیدگی خواهند کرد.

محمدتقی گلی گفت: با افراد دستگیرشده در چهارشنبه سوری برخورد عبرت‌آموز و بازدارنده انجام می‌شود.

وی با تاکید بر تقویت و افزایش گشت‌های نظارتی در چهارشنبه پایان سال افزود: با شناسایی مناطق پرخطر و آسیب‌پذیر و نیز استقرار یگان‌های انتظامی می‌توان در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های احتمالی جانی و مالی جلوگیری کرد.

گلی تصریح کرد: شعبه های کشیک با حضور کارکنان قضایی و اداری در مراجع قضایی فعال و همراه با سرعت و دقت به گزارش‌های واصله از ضابطان رسیدگی و دستورات قانونی لازم را صادر می‌کنند.

وی با هشدار به برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه به علت وقوع حوادث جبران‌ناپذیر ناشی از نبود کنترل هیجان در چهارشنبه پایان سال یا چهارشنبه سوری، بیان کرد: دستگاه قضایی استان با برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه بدون چشم‌پوشی برخورد خواهد کرد.

خاطرنشان کرد: به مدارس و نهادهای آموزشی توصیه شود در جلسه‌ای با حضور اولیاء و مربیان پیرامون احصاء چالش‌های چهارشنبه پایان سال، والدین را از اتفاقات و تحرکات فرزندان‌شان و رفت و آمدهای آنان آگاه کنند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار در پایان سال جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تاکید کرد: برخی از اصناف و مشاغل اقدام به فروش و توزیع مواد محترقه و هیجان انگیز می‌کنند که باید در این ایام از عرضه این وسایل و ادوات خودداری کنند.

هشدار دستگاه قضایی استان سمنان به برهم‌زنندگان نظم عمومی در چهارشنبه آخر سال

برخورد قاطع قضایی با اخلالگران نظم و امنیت در شاهرود

به گزارش خبرنگار ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود گفت: برخورد قاطع قضایی با هرگونه اخلالگران نظم، امنیت و آسایش عمومی در چهارشنبه آخر سال انجام می‌شود.

سیدحسن میرکمالی روز دوشنبه به پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: تمهیدات لازم در شهرستان شاهرود برای چهارشنبه سوری در جهت ایجاد امنیت شهروندان اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع قضایی با هرگونه اخلال در نظم و امنیت در دستور کار است، ابراز کرد: خانواده‌ها، فرزندان خود را از خطرات مواد آتش‌زا آگاه کنند و مانع از اقدام ناصحیح آنان شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود تصریح کرد: مدیریت خانواده‌ها و قانون‌مندی شهروندان موجب ایجاد امنیت و آسایش در چهارشنبه آخر سال می‌شود.

میرکمالی با بیان اینکه طبق ماده ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی صدمه به هر شخص پرداخت دیه و قصاص به دنبال دارد، ابراز کرد: نگهداری مواد محترقه برابر بند «پ» ماده ۱۱ قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، منجر به محکومیت ۶ ماه تا ۲ سال حبس می‌شود.

وی تاکید کرد: افرادی که حرکات غیرمتعارف در چهارشنبه سوری انجام دهند، مشمول جرم اخلال در نظم عمومی می‌شوند که طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی دارای مجازات حبس و شلاق است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود از عموم شهروندان خواست با پایبندی به قانون، آسایش و امنیت را برای سایر شهروندان به ارمغان آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha