۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85415162
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث خانه‌های کشتی در اردبیل

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث خانه‌های کشتی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست با رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه اردبیل در یکپارچگی ملی ایران و عشق به اهل بیت (ع) اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری مسابقات کشتی جام صفوی و اقداماتی چون احیای ورزش پهلوانی کشتی در محلات، هویت تاریخی اردبیل را بازگردانیم.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث خانه‌های کشتی اظهار کرد: در این چهارچوب سه تا چهار محله انتخاب و با همکاری شهرداری، استانداری و فدراسیون کشتی، سالن‌های کوچک کشتی برای استفاده نوجوانان و جوانان علاقه‌مند احداث می‌شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های مرتبط و شهرداری‌ها برای تامین زمین و تجهیزات این سالن‌ها بیان کرد: برای ادامه روال گذشته استان اردبیل، باید مسیر و زمینه موفقیت جوانان را فراهم کنیم و در این راستا در تلاش هستیم با احداث سالن‌های کشتی و تربیت نسل ورزشکار، افتخارات گذشته تکرار شود.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران هم در این نشست با اشاره به فعالیت ۴۰۰ هزار کشتی‌گیر در کشور، افزود: تعداد ورزشکاران رشته کشتی ایران برای قهرمانی در المپیک باید به یک‌ میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه کشتی ورزش بومی کشور و استان اردبیل است، فراهم کردن زمینه‌های حضور و اجرای سالن‌های محلات را در گرایش جوانان و نوجوانان به این ورزش دارای اهمیت دانست.

دبیر در این نشست همچنین مشارکت شهرداری‌ها در تامین اعتبار مربوط برای اجرای سالن‌های کشتی محلات را ضروری دانست و ورزش کشتی را در جلوگیری و کاهش بروز آسیب اجتماعی موثر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا ، در جریان سفر رئیس فدارسیون کشتی به اردبیل تفاهم‌نامه برگزاری مسابقات جام صفوی منعقد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha