۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85439058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جام صفوی باید بیانگر ارزش‌های هویتی و فکری استان اردبیل باشد

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: جام صفوی باید نسبت به جام‌های دیگر متفاوت و بیانگر ارزش‌های هویتی و فکری استان باشد.

به گزارش ایرنا ، رضا قاسمیان روز دوشنبه در جلسه شورای‌ عالی ورزش استان اردبیل و نخستین جلسه ستاد برگزاری مسابقات جام صفوی اظهار کرد: ورزش علاوه بر اینکه نسخه نجات بخش بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها به شمار می‌رود، نقش آن در ارتقای نشاط اجتماعی هم بی‌بدیل است به طوری که برگزاری مسابقات در سطح ملی و بین‌المللی موجب ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه و جوانان می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی در خصوص برگزاری مسابقات جام صفوی در استان اردبیل افزود: جام صفوی یک رویداد ملی و بین‌المللی است که برگزاری باشکوه و در حد نام این جام می‌تواند دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های اجتماعی ، فرهنگی و گردشگری ورزشی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه مسابقات جام صفوی با مشارکت مردم برگزار می‌شود، بیان کرد: استان اردبیل داری استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه ورزش است و برگزاری چنین رویدادهای موجب شکوفایی استعدادهای ورزشی استان خواهد شد.

وی در عین حال گفت: انتظار می‌رود مسئولان امر، مسابقات جام صفوی را متناسب با هویت استان اجرا کنند، چراکه این جام می‌تواند خلاءهایی که در ورزش استان وجود دارد را پر کند.

محمدعلی پهناور ، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل هم در این جلسه برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی را از مهم‌ترین عوامل توسعه و پیشرفت ورزش در یک منطقه عنوان کرد.

وی توجه و تاکید بر ابعاد فرهنگی و هویتی و برندسازی ورزش استان را از اهداف برگزاری جام صفوی در استان اردبیل ذکر کرد و گفت: توسعه گردشگری و توریسم ورزشی و معرفی ظرفیت‌های ورزشی از دیگر اهدافی است که در برگزاری مسابقات جام صفوی مدنظر قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه جام صفوی در فدراسیون به نام استان اردبیل ثبت شده است، اظهار کرد: مسابقات این جام به صورت سالانه در استان برگزار خواهد شد.

پهناور با بیان اینکه اینکه هفت رشته ورزشی برای حضور در جام صفوی اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: مسابقات جام صفوی در سال اول به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد که این مسابقات با کشتی فرنگی در رده نوجوانان شروع خواهد شد و برای برگزاری بقیه رشته‌ها هم در حال رایزنی هستیم.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ، در چهارجوب مسابقات جام صفوی، رشته‌های فوتسال چهارجانبه به صورت بین‌المللی، کشتی و وزنه‌برداری، شمشیربازی و مینی گلف به صورت ملی که در رنکینگ جهانی دارای امتیاز است ، برگزار خواهد شد.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد که زمینه برای برای برگزاری مسابقات در رشته هایی مانندتکواندو و کاراته هم فراهم کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha