رانندگان ۱۰ هزار و ۶۰۰ تاکسی در کلانشهر مشهد خدمت رسانی نوروزی می کنند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد گفت:رانندگان ۱۰ هزار و ۶۰۰ تاکسی به زائران و مسافران در ایام نوروز سال آینده خدمت رسانی می کنند.

مرتضی چایچی‌مطلق روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: با توجه به حضور زائران و مسافران در ایام نوروز و نیاز آنها به خدمات حمل و نقل، تاکسیرانان موظف شده‌اند حداقل ۱۲ ساعت فعالیت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد گفت: تاکسی‌های تحت مدیریت این سازمان به صورت گردشی، خط و سامانه تلفنی فعالیت و خدمت رسانی می‌کنند.

چایچی‌ مطلق افزود: مهم‌ترین مساله زائران و مسافران، دریافت کرایه بر اساس نرخ مصوب و قانونی است که در همین راستا در هفت خط تاکسیرانی در اطراف حرم مطهر رضوی، فاکتور سفر صادر می‌شود که صدور فاکتور، شکایتها را کاهش و رضایت‌مندی مسافران را افزایش داده است.

وی ادامه داد: برای افزایش نظارت مردمی چهار هزار برچسب اطلاع‌رسانی نرخ کرایه و تلفن تماس برای رسیدگی به شکایت مسافران، در خودروهای تاکسی نصب شده است.

عضو کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: بر اساس آیین نامه انضباطی، تاکسی‌رانانی که نرخ مصوب را رعایت نکنند برای نخستین نوبت ۲ میلیون ریال جریمه می‌شوند و در نوبت‌های بعدی جریمه بیشتری در نظر گرفته شده است و البته پس از به روزرسانی این آیین نامه بازدارنده بوده است.

چایچی افزود: طی اطلاعیه‌ای ضرورت نصب برچسب کرایه بر اساس تاکسیمتر و فاکتور سفر به تاکسیرانان اعلام شده است که برچسب نرخ ثابت در خطوط دارای کرایه ثابت و برچسب محاسبه کرایه بر اساس تاکسی‌متر در سایر خطوط و تاکسی های گردشی، برچسب محاسبه کرایه بر اساس فاکتور سفر در خطوط مبادی ورودی و حرم مطهر رضوی ضروری است و افرادی که این برچسب را ندارند یا بر چسب تحویلی به آنها مخدوش شده باشد برای دریافت برچسب کرایه به شرکت های مدیریت خطوط مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت هر گونه شکایت با شماره تلفن ۳۳۴۴۸۱۵۵ -۰۵۱ یا با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha