استاندار کرمان: احداث زیرساخت‌های طرح ملی مسکن در استان سرعت گیرد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به افزایش واگذاری زمین به واجدان شرایط گفت: احداث زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن در این استان باید سرعت گیرد تا مردم ساخت و سازها واحدهای مسکونی را سریع تر آغاز کنند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان کرمان تصریح کرد: واگذاری زمین در طرح ملی مسکن یک طرف قضیه است اما مهمتر از آن فراهم کردن ساخت ها است و اگر جایی زمین واگذار می شود حتما دستگاه هایی مانند آب و برق زیرساخت ها را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: هر سه ماه یکبار واگذاری زمین و پیشرفت کار در ساخت مسکن ملی ارزیابی شود تا مسائل و مشکلات را حل کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به تاخیر ساخت پروژه مسکن بلدالامین شهر کرمان افزود: این پروژه توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود و استان دخالتی در این پروژه ندارد، اگرچه سعی می کنیم مشکلات مردم حل شود.

وی اظهار داشت: به خانواده‌های دارای چهارقلو زمین داده می‌شود و برای ساخت مسکن نیز از منابع غیردولتی به آنها کمک خواهد شد.

فداکار تاکید کرد: بیش از ۲۰ هکتار زمین به پارک علم و فناوری استان کرمان باید اختصاص پیدا کند که تلاش می کنیم زمین در نزدیکی یکی از دانشگاه ها قرار داشته باشد.

عبور مسکن ملی کرمان از مرحله تامین زمین

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان گفت: تاکنون در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شمال استان، ۲۲۸ هزار و ۷۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که ۵۸ هزار و ۱۷۸ نفر تایید نهایی شده و تعداد ۱۸ هزار و ۱۶۰ متقاضی موثر، پول به حساب واریز کرده و برای ۹ هزار و ۸۶۱ نفر پروانه ساخت صادر شده است.

رضا حافظی افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان کرمان نیز ۱۵ هزار و ۴۷۴ متقاضی تایید نهایی شدند که هفت هزار ۳۶۰ نفر پول به حساب واریز کردند و برای سه هزار و ۲۴۴ نفر پروانه ساخت صادر شده است.

وی ادامه داد: ۶۶ درصد افراد ثبت نام شده در طرح ملی مسکن مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و ۳۴ درصد نیز مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر کرمان هستند که بیشترین تعداد افراد متقاضی به ترتیب مربوط به کرمان با ۳۵ درصد، سیرجان ۱۵ درصد، رفسنجان ۱۰ درصد، بم ۶ درصد و مابقی متعلق به سایر شهرستان های این استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان بیان کرد: ۲ هزار و ۵۱۳ هکتار زمین در شمال این استان به عنوان اراضی الحاقی هستند که به محدوده شهرها الحاق می‌شود و در حال حاضر از مرحله تامین زمین عبور کرده ایم و اکنون در مرحله آماده‌سازی زمین، واگذاری و ساخت و ساز قرار داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز گفت: واگذاری زمین و مسکن در حوزه جنوب کرمان به صورت فردی و گروهی انجام و فرایندها اولویت بندی شده است.

ابراهیم امیری با بیان اینکه در حوزه جنوب استان کرمان اجرای طرح ملی مسکن ضعیف است افزود: مردم زمین را دریافت کرده اند اما منتظر تامین زیرساخت هایی مانند آب و برق هستند و تقاضا داریم کارهای اولیه برای تشویق مردم برای آغاز کردن ساخت و ساز انجام شود.

وی بیان کرد: در جنوب استان کرمان، صلاحیت ۲۷ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن تایید شده که از این تعداد ۱۰ هزار نفر مربوط به شهرستان جیرفت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha