۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85416750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کنترل مجدد ارتش سودان بر ساختمان رادیو و تلویزیون ملی این کشور

تهران- ایرنا- نیروهای مسلح سودان امروز (سه شنبه) اعلام کردند که توانسته اند کنترل ساختمان رادیو و تلویزیون ملی این کشور را از نیروهای واکنش سریع بازپس بگیرند.

به گزارش ایرنا، به نقل از اسپوتنیک عربی، نیروهای مسلح سودان امروز با انتشار بیانیه اعلام کردند که به همراه نیروهای همپیمان خود توانسته اند، مجددا کنترل ساختمان رادیو و تلویزیون ملی آن کشور را از نیروهای واکنش سریع بازپس بگیرند.

ارتش سودان، ساعاتی پیش نیز اعلام کرده بود تلاش نیروهای واکنش سریع برای خروج از محاصره نیروهایش را در منطقه «الملازمین» (ام درمان) و رادیو و تلویزیون این شهر ناکام گذاشته است.

نیروهای مسلح سودان در این باره تاکید کرد: تمامی افراد فراری از محاصره، کشته و اکثر سلاح ها، تجهیزات و خودروهای آنها مصادره شده است.

همچنین یک گروه دیگر که تلاش می کرد از شبه نظامیان فراری به سمت غرب پشتیبانی کند نیز در هم شکست. نیروهای ارتش در حال تعقیب گروه های کوچک از نیروهای فراری در کوچه های ام درمان هستند.

ارتش سودان اخیرا ضمن مخالفت با توقف جنگ علیه نیروهای واکنش سریع، خواستار تشکیل یک دولت وضعیت اضطراری برای کمک به عملیات نظامی و بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از جنگ شد.

سرلشکر «یاسر عطا» جانشین فرمانده کل ارتش سودان روز شنبه گذشته اعلام کرد: آتش بس فقط زمانی ممکن است که نیروهای واکنش سریع از شهرهای تحت اشغال در دارفور و همچنین بخش هایی از خارطوم خارج شوند.

وی تصریح کرد: ارتش در صورت اجرای شروط تعیین شده برای آتش بس، آماده مذاکره است. برای این منظور سه پادگان در پایتخت و سه پادگان در دارفور تعیین خواهد شد تا نیروهای واکنش سریع از آنها خارج شود و سلاح، مهمات، ماشین آلات و خودروهای نظامی را به ارتش تحویل دهد.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل جمعه گذشته خواستار توقف فوری جنگ در سودان قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه به آسیب دیدگان از جنگ در این کشور شده بود.

از ۱۵ آوریل گذشته تاکنون، جنگ و درگیری شدیدی بین ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در مناطق مختلف این کشور از جمله بخش هایی از خارطوم پایتخت و استان های دارفور، کردوان و الجزیره در جریان است که باعث کشته و آواره شدن هزاران شهروند سودانی شده است.

هر کدام از طرفین تلاش می کنند مراکز حیاتی این کشور از جمله کاخ ریاست جمهوری، فرماندهی ستاد مشترک نیروهای مسلح، فرماندهی نیروهای واکنش سریع و چند فرودگاه نظامی و غیر نظامی این کشور را به کنترل خود درآورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha