۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85417442
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

دبیرخانه زبان و ادبیات کُردی ایلامی در ایلام افتتاح شد

ایلام - ایرنا - دبیرخانه زبان و ادبیات کُردی ایلامی با حضور جمعی از اساتید حوزه فرهنگ و ادب استان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: دبیرخانه زبان و ادبیات کردی ایلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت فرهنگی این اداره کل دایر شده است.

" علی هوشمند" با اشاره به مشخص شدن هیئت مدیره این دبیرخانه، تصریح کرد: دکتر "حبیب الله بخشوده" به عنوان اولین مدیرعامل با همکاری استاد "ظاهر سارایی"، استاد "محمدعلی قاسمی"، استاد "علیرضا شوهانی" و استاد "آرش پالیزبان" در این دبیرخانه در راستای اشاعه، نشر، پایداری و مانایی زبان کُردی ایلامی و زبان مادری فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گستره این دبیرخانه استانی خواهد بود و ما از سایر گویش‌ها و زبان‌های محلی غفلت نخواهیم کرد، افزود: تنوع و رنگ‌بندی زبانی که در استان وجود دارد، زیر چتر همین دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

دبیرخانه زبان و ادبیات کُردی ایلامی در ایلام افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: این دبیرخانه در حوزه پژوهش و نیز در حوزه چاپ و حمایت آثار با نگاه عدالت خواهانه و نگاه توسعه طلبانه در حوزه فرهنگ بومی و محلی و تقویت هویت ملی ایرانی اسلامی فعال خواهد بود.

هوشمند ابراز کرد: دولت سیزدهم در وعده خود مبنی بر پیاده‌سازی قانون اساسی و توجه به فرهنگ قومیت‌ها اهتمام کامل داشته و در راستای همین دستورالعمل‌ها و همین نگاه‌ها این دبیرخانه دایر شده است.

دبیرخانه زبان و ادبیات کُردی ایلامی در ایلام افتتاح شد

وی خاطرنشان کرد: این دبیرخانه با همکاری و حمایت استانداری ایلام و دستگاه‌های نظارتی چارچوب، بندی و دایر شده و آیین نامه آن نیز تدوین شده و از امروز آغاز به کار کرد.

نمایشگاه کتاب قرآن و عترت با ۵۰ درصد تخفیف در ایلام افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، اظهار کرد: در این نمایشگاه مجموعه‌ای نفیس از کتب علوم قرآنی و عترت شامل ۲ هزار جلد کتاب با بیش از ۷۰۰ عنوان در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

" علی هوشمند" با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری انتشارات نسیم حیات قم در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی دایر شده است، افزود: کتب ارائه شده در این نمایشگاهشامل، کتاب قرآن کریم در قطع و چاپ‌های مختلف، کتب ادعیه، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و فرهنگی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه کتب کودکان و نوجوان با موضوع قرآن و عترت در این نمایشگاه عرضه می‌شود، ابراز کرد: این نمایشگاه از امروز ۲۳ اسفند به مدت یک هفته در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: این نمایشگاه برای سایر شهرستان‌های استان که متقاضی باشند برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، ساعت کار نمایشگاه کتاب علوم قرآن و عترت از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۱ شب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha