۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85417594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک سوم پرونده‌های طلاق در خراسان جنوبی منجر به سازش شد

بیرجند- ایرنا-  سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت:طی ۶ ماه اول امسال یک سوم پرونده‌های مرتبط با طلاق که از دادگستری استان به مرکز آرامش ارجاع شده منجر به سازش شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا حیرانی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: دعاوی مرتبط با طلاق در۶ ماه اول ۱۴۰۱ سازش آن ۲۸ درصد بوده و در ۶ ماهه اول امسال ۳۱ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است .

وی گفت: در سامانه سجام گزارش‌های مردمی دریافت می‌شود و شهروندان هرگونه ناهنجاری و آسیب را می‌توانند به این سامانه گزارش دهند بدون اینکه هویت افراد گزارش دهنده مشخص شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: اکنون هزار و ۸۴۷ دیده‌بان در سامانه سجام ثبت‌نام کرده اند که امسال ۱۴۴ گزارش ثبت شده اما همچنان به تعداد بیشتری دیده‌بان نیاز داریم.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای ابتدای امسال بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضایی منعقد و در قالب آن آموزش حقوقی برای مشاوران املاک وخودرو برگزار و پروانه تخصصی برای آنها صادر شده است.

حیرانی با اشاره به اینکه یکی از کانون‌های پرونده‌ساز در دادگستری قراردادهای مربوط به املاک و زمین است عنوان کرد: از این همین رو ۸۳۷ مشاور املاک و خودرو در استان آموزش‌های تخصصی را دریافت کردند و ۱۸ مشاور املاک در سطح استان بدون مدرک پلمب شدند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های انجام گرفته در سال جاری را راه‌اندازی سامانه مدیریت پنجره واحد زمین عنوان کرد و افزود: این سامانه در راستای کاهش سوء استفاده افراد سودجو تشکیل شده لذا هر اقدامی در حوزه زمین در بستر این سامانه انجام می‌گیرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۴۷۶ سازمان مردم نهاد در استان گفت: ۲۷۰ مورد از این سازمان‌های مردم نهاد فعال هستند که ۶۰ درصد آنها در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند که تلاش می‌شود از ظرفیت این سازمان‌های مردم نهاد در سامانه دادگستری استفاده کنیم.

یک سوم پرونده‌های طلاق در خراسان جنوبی منجر به سازش شد

وی به رشد جرائم کلاهبرداری رایانه ای در استان اشاره کرد و ادامه داد: کلاهبرداران با شگردهای مختلف ورود پیدا می کنند و دارای ضریب هوشی بالایی هستند لذا ممکن است کلاهبرداری دراستان بوقوع پیوسته اما کلاهبردار در استان دیگری باشد.

حیرانی با بیان اینکه مسایل و موضوعات مربوط به تصادفات هم در تمام شهرستان‌ها رصد می‌شود گفت: آمار تصادفات فوتی در استان کاهش داشته اما با این وجود همچنان آمار تصادفات در استان نسبت به کل کشور بالاست .

وی بیان کرد : سال گذشته ۳۰۴ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شدند که این آمار امسال با کاهش ۱۱ درصدی به ۲۷۰ نفر رسیده است.

وی خواستار راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان در اسرع وقت شد و افزود: نبود این مرکز موجب بروز سرقت های خرد از سوی افراد معتاد در استان شده که ضروری است برای کاهش آسیب سرقت و اعتیاد راه‌اندازی آن سرعت گیرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه انتخابات هم امسال کمترین تخلفات را داشته ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha