سهم دانش آموزان رشته ریاضی و فیزیک سه درصد افزایش یافت

یاسوج-ایرنا-معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اگرچه در سال های گذشته شاهد کاهش تعداد دانش‌آموزان در رشته ریاضی فیزیک بودیم اما در دولت جدید سه درصد سهم دانش آموزان این رشته تحصیلی افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی کاظمی روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در یک دهه گذشته ورودی دانش‌آموزان رشته ریاضی به حداقل کاهش یافت که یکی از مهمترین هدفگذاری وزارت آموزش و پرورش توجه به افزایش سهم واقعی رشته‌های علوم پایه در دانشگاه‌ها و توسعه رشته ریاضی فیزیک در آموزش و پرورش است که سهم خوبی در طی این ۲ سال حاصل شد.

کاظمی ادامه داد: سیاست ما توسعه متوازن با رویکرد افزایش سهم رشته ریاضی‌فیزیک و افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس است چرا که توجه به مهارت آموزی زمینه ارتقای اقتصادی و کاهش بیکاری را به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به حمایت‌ دولت سیزدهم از توسعه آموزش‌های مهارتی، گفت‌: علاوه بر تقویت فضاهای آموزشی در ۲ ساله گذشته تعداد هنرجویان هنرستانی، ۲۱۳ هزار نفر یعنی حدود چهار درصد افزایش داشته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ فضای ورزشی در مراکز آموزش و پرورش کشور ایجاد شد که برخی از آنها بهره برداری شد و برخی تا پایان سال تحصیلی آینده برای استفاده آماده می شوند.

کاظمی با اشاره به تلاش دولت برای اجرای رتبه بندی معلمان گفت: برغم برخی تنگناها و اهیمت آموزش و پرورش برای دولت، رتبه بندی اجرا شد اگرچه ممکن است در اجرای این طرح ایراداتی وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار ایرنا که به کاهش میانگین معدل دانش آموزان این استان و رشد آسیب های اجتماعی آنها اشاره شد، گفت: سال آینده که قرار است ۷۲ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شوند برخی سهمیه ها در قالب مشاوران مدارس جذب می شوند که تا حدود زیادی می تواند در این زمینه موثر واقع شوند.

سرپرست جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد که پیش از این معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بود گفت: پیش تر قول دادم که شاخص های متوسطه ارتقا می یابد که در این ۲ سال نتیجه مثبتی حاصل شد اگرچه مشکلات آموزش و پرورش زیاد است و نیازمند همراهی بقیه سازمان ها و اولیای دانش آموزان است.

محمد جمالی آرند با اشاره به به دلیل اُفت معدل دانش آموزان استان گفت: حضور پیدا نکردن دانش آموزان پایه دوازدهم پس از تعطیل های نوروز که در استان رویه شد یکی از مهمترین دلایل کاهش معدل دانش آموزان استان است.

به گزارش ایرنا، میانگین معدل خرداد ماه سال جاری دانش آموزان کشور که در گزارش اخیر وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی شد، وضعیت تحصیلی دانش آموزان در کهگیلویه وبویراحمد را نامناسب اعلام کرد اگرچه برخی از کارشناسان اذعان دارند که وضعیت تحصیلی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در کشور رتبه ای پایین تر از دیگر استان های کشور دارد که یافتن دلایل خاص آن نیازمند دقت و توجه ویژه دارد.

در پایان این مراسم از تلاش های حسنعلی عزت خواه مدیرکل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد قدردانی و محمد جمالی آرند به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha