۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲
کد خبر: 85417833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: استان مرکزی از استان‌های موفق در حوزه صادرات است

اراک - ایرنا- استاندار مرکزی گفت: این استان باوجود محروم بودن از بسیاری زمینه‌های صادراتی از استان‌های موفق در عرصه صادرات است و امسال افزایش ارزش و تعداد صادرات در این استان رقم خورد.

به گزارش ایرنا،«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در نشست توسعه صادرات استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در بخش صادرات از نظر وزن و ارزش در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این در حالی است که ارزش صادرات در کشور نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش ثبت شده است و این عملکرد مناسب استان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ۸۷ درصد صادرات کشور از ۱۱ استان انجام می‌شود که یکی از این استان‌ها استان مرکزی است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: استان‌های مرزی و جنوبی راه‌های ارتباطی مناسبی برای انجام صادرات در اختیار دارند که استان‌های مرکزی چنین امکانی در اختیارشان نیست.

مخلص‌الائمه ادامه داد: استان‌های اصفهان، تهران و مرکزی در مرکز کشور هستند و استان‌های تهران و اصفهان از ظرفیت‌هایی مانند راه‌های هوایی گسترده برخوردارند، اما استان مرکزی هیچ یک از این ظرفیت‌ها را ندارد و با این وجود در بخش صادرات از استان‌های فعال است.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود که از همه ظرفیت‌های صادراتی خود استان بهره‌مند و به عنوان نمونه محصولات ساوه از گمرک تهران یا محصولات دلیجان از اصفهان و ایلام صادر نشود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: نیاز است موانع صارات برداشته شود و یکی از این راهکارها ایجاد پارک لجستیک در استان مرکزی است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: راه‌اندازی این پارک در زمینی به مساحت اولیه ۶۰ هکتار برنامه ریزی شده اما قابل افزایش به ۵۰۰ هکتار وجود دارد.

وی عنوان کرد: بسیاری از مسائل صادراتی با ایجاد این پارک حل خواهد شد، ایجاد بندر خشک واقعی از اهدافی است که با این پارک محقق می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم نیروی دریایی انجام و دفتر نیروی دریایی در اراک تاسیس شده است، کنسرسیوم اقتصادی هم باید تشکیل شود و افرادی که اطلاع ندارند باید مطلع و به این کنسرسیوم بپیوندند.

مخلص‌الائمه در بخشی دیگر خاطرنشان کرد: کارت بازرگانی اقدام بیهوده‌ای است و فایده‌ای برای صادرات ندارد و باید هر فردی متناسب و با سابقه مالیاتی اجازه صادرات داشته باشد و بر اساس پرداخت مالیات فعالین اقتصادی، اجازه صادرات داده شود.

وی تاکید کرد: افراد غیر مرتبط از طریق کارت بارزگانی وارد عرصه اقتصادی شده‌اند و این ضربه زننده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: این استان از نظر پرداخت تسهیلات نیز جزو پنج استان برتر کشور است.

مخلص‌الائمه گریزی به اقدامات دولت مردمی در خصوص صنایع مادر استان مرکزی زد و گفت: صنایع بزرگ و پیشران استان بدون استثنا از صدقه گرفتن خلاص شدند و صنایعی مانند هپکو و آذرآب امروز در حال کار و فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha