۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۵۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85418126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق مقامات اروپایی برای کمک پنج میلیارد یورویی به اوکراین

تهران-ایرنا- بلژیک بعنوان رییس شورای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که سفرای ۲۷ کشور این اتحادیه با ارائه پنج میلیارد یورو دیگر به عنوان کمک نظامی به کی یف در سال ۲۰۲۴ به توافق رسیده اند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "خبرگزاری تاس", نمایندگی بلژیک در اتحادیه اروپا در صفحه رسمی خود در رسانه ایکس اعلام کرد: اتحادیه اروپا همچنان مصمم به ارائه حمایت پایدار از اوکراین و تضمین ارائه تجهیزات نظامی مورد نیاز کی یف برای دفاع از خود است.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا که به همراه دیگر متحدان غربی اوکراین قصد دارد پیشرفت‌های ارتش روسیه در این کشور را مهار کند و با این کار، خود را نیز از خطر فزاینده‌ای برهاند، در مارس ۲۰۲۳ ابتکاری را برای تحویل یک میلیون گلوله توپ به اوکراین در مدت ۱۲ ماه آغاز کرد اما در حال حاضر و با گذشت حدود یک سال تنها موفق به ارائه کمی بیش از نیمی از این تعداد به اوکراین شده است.

به نوشته رویترز، در حال حاضر فوری‌ترین نیاز اوکراین، مهمات توپخانه‌ای است که به دلیل استفاده مداوم ارتش این کشور از آتش سنگین توپخانه در طول خط مقدم یک هزار کیلومتری نبرد با روسیه، رو به اتمام است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha