۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85418961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۲ درصد مزار شهدای خراسان‌شمالی ساماندهی شد

۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85418961
۹۲ درصد مزار شهدای خراسان‌شمالی ساماندهی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت:‌ ۹۲ درصد از مزار شهدای استان تاکنون با اعتبارات ملی و استانی ساماندهی شده و برنامه‌ریزی برای مابقی در دستور کار است.

قاسم محمد زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ برای ساماندهی هشت درصد باقیمانده گلزار شهدای خراسان شمالی ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: خراسان شمالی اکنون دارای ۳۷۹ گلزار شهدا است.

به گفته محمدزاده؛ خراسان شمالی سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است که این شهدا در ۲ هزار و ۷۰۵ مزار آرمیده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت:‌ ۲ گلزار شهدا و یک سالن ورزشی با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال به مناسبت ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا در این استان افتتاح شد.

محمدزاده افزود: گلزار شهدا در شهر آشخانه با ۸۷ مزار و روستای مهمانک با ۱۶ مزار افتتاح و برای این طرح ها ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی یادآور شد: سالن تیراندازی در مجموع فرهنگی ورزشی ایثار بنیاد شهید بجنورد نیز با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح هایی بود که به بهره برداری رسید.

محمدزاده با بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران از برنامه های محوری بنیاد شهید در سالجاری بوده است، گفت: از ابتدای سالجاری با بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگر دیدار شده که از این تعداد ۷۵۸ مورد توسط فرمانداران، یکهزار و ۳۱ مورد توسط ائمه جمعه و ۲ هزار و ۳۸۲ دیدار توسط مدیران ادارات انجام گرفته است.

وی خاطره نگاری را از دیگر اقدامات مهم فرهنگی بنیاد شهید خراسان شمالی برشمرد و بیان کرد: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۱۱۱ مورد از خاطرات ایثارگران ثبت شده است و این فرایند همچنان ادامه دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی تصریح کرد: از نقاشی دیواری سرداران شهید لشگر ویژه شهدا با ابعاد ۲۲۰ متر مربع نیز رونمایی شد که در این رابطه ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که 44 درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha