۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵
کد خبر: 85420218
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مراکز تفریحی تهران با تخفیف ویژه در خدمت مردم

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵
کد خبر: 85420218
مراکز تفریحی تهران با تخفیف ویژه در خدمت مردم

تهران بزرگ - ایرنا - رییس ستاد گردشگری شهر تهران از ارایه تخفیفات ویژه مراکز تفریحی در نوروز خبر داد و گفت: مردم و مسافران نوروزی می‌توانند به سهولت از این خدمات بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قاسمی روز شنبه در نشست خبری افزود: لیست مراکز با عنوان تخفیفات نوروزی اماکن گردشگری شهر تهران در غرفه‌های اطلاع‌رسانی ارایه می‌شود و شهروندان می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی باغ پرندگان و تله‌کابین توچال و همچنین تخفیف ۵۰ درصدی تعدادی از شهربازی‌ها و موزه‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین برخی پارک‌ها و مدارس نیز با هماهنگی‌های انجام شده برای اسکان در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت البته با مجموعه هتل‌های یک تا پنج ستاره نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا مسافران بتوانند از تخفیف ۲۵ درصدی اسکان در این اماکن برخوردار شوند.

رییس ستاد گردشگری شهر تهران اظهار کرد: علاوه بر اقدامات مذکور شهروندان می‌توانند طی تماس با سامانه ۱۳۷، کد سه، به مشاوره رایگان گردشگری دسترسی پیدا کنند.

وی یادآور شد: از ۲۸ اسفند این امکان در سامانه ۱۳۷ ایجاد شده و متقاضیان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ هر مشاوره‌ای که برای گردش در تهران نیاز دارند، از این طریق دریافت کنند.

به گفته قاسمی، در نقشه‌های گردشگری شهر تهران طراحی ویژه‌ای صورت گرفته و تمام رخدادهای تاریخی و معرفی اشخاص تاریخ ایران به صورت دقیق در آن جانمایی شده و با شاکله جدیدی در اختیار مردم و مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ۱۵۰ هزار نسخه از نقشه گردشگری تهران چاپ شده که در غرفه‌های اطلاع‌رسانی به مردم ارائه خواهد شد ضمن اینکه پنچ هزار نسخه دیگر نیز به استان‌های همجوار تهران برای توزیع بین مسافران نوروزی ارسال خواهد شد.

قاسمی یادآور شد: در پایانه‌های شهر تهران، ترمینال فرودگاه‌ها و راه‌آهن نیز ایستگاه‌های استقبال از بهار راه‌اندازی خواهد شد و در برخی ساعات پرتردد برنامه‌های شاد شاهنامه‌خوانی و نوروزخوانی در آیا اماکن پیش‌بینی شده است.

رییس ستاد گردشگری شهر تهران تاکید کرد: ۹۰ ایستگاه اطلاع‌رسانی در تهران داریم که در آنها ضمن ارائه بسته‌های گردشگری، مقاصد گردشگری را نیز از طریق واقعیت مجازی مقاصد به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی گفت: شبکه‌های مختلف تلویزیونی نیز کلیپ‌های یک دقیقه‌ای برای معرفی اماکن گردشگری تهران پخش خواهند کرد و در شهرری نیز تورهای رایگان مفصلی خواهیم داشت.

قاسمی افزود: برغم اینکه شاید برخی تهران را جزو شهرهای مسافرخیز نمی‌دانند ولی از حالا ورودی‌های شهر میزبان مسافران نوروزی است که برای هدایت مسافران در چهار ورودی تهران ایستگاه‌های استقبال مستقر کرده‌ایم و به مسافران خدماتی ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مترو شهر تهران تبلیغاتی با عنوان «تهران مقصد گردشگری» پیش بینی کرده‌ایم، گفت: امسال کتابچه‌های ویژه‌ای با عنوان تهران مقصد گردشگری با تلفیقی از فضای ماه رمضان، نوروز و گردشگری ویژه کودکان تهیه کرده‌ایم که به صورت رایگان در اختیار کودکان قرار خواهیم داد.

برگزاری برنامه‌های نوروز و ماه رمضان در سه پهنه پایتخت

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: اجرای برنامه‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان و عید نوروز علاوه بر بوستان لاله در سه پهنه دیگر شهر طراحی شده است.

مصطفی زیبایی‌نژاد اظهار کرد: جشن رمضان برنامه محوری بهار ایران در پارک لاله است؛ این برنامه را ستاد جشنواره‌های شهرداری تهران با همکاری شهرداری منطقه ۶ برگزار خواهند کرد.

وی افزود: تعدادی از مجموعه‌های شهری در این برنامه، اجرای جشنواره‌هایی اعم از آشپزباشی، هم‌سفره، شهر رمضان، پادکست شهر من، گل کوچیک، مادر و کودک، ابراهیم، جام رمضان، کافه‌بازی و بزرگ‌ترین سفره افطاری در بلوار کشاورز را طراحی کردند.

به گفته وی، گذر ورزشی نیز طراحی شده و گروه‌های فرهنگی و مجموعه‌های هنری نیز در آن حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های مختلف تلویزیونی هم طراحی شده که از شبکه ۵، افق و نسیم و رادیو از هم اکنون در حال پوشش است.

مدیرکل فرهنگی همچنین افزود: برنامه‌ها از شب اول ماه رمضان آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه‌ خواهد داشت و برای شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، وفات حضرت خدیجه در روز دوم فروردین، دوازدهم فروردین، لیالی قدر و ایام عید فطر نیز برنامه‌های متنوعی طراحی شده است.

زیبایی‌نژاد تاکید کرد: در کنار بوستان لاله، سه پهنه دیگر نیز طراحی شده که یکی از آنها فرهنگسرای خاوران است؛ برنامه ویژه مجموعه شهر شهدا از سوم فروردین شروع خواهد شد و شبکه نسیم این برنامه را پوشش خواهد داد.

وی گفت: از سوم فروردین برنامه‌ریزی برای رویدادهای ورزشی، بازی، نمایشگاه‌های مختلف در فرهنگسرای خاوران انجام‌ می‌شود.
 

زیبایی نژاد اظهار کرد: مجموعه اراضی عباس‌آباد نیز مجموعه مفصلی را طراحی کرده‌اند لذا یک‌ برنامه محوری در بوستان لاله و سه پهنه دیگر و در کنار آنها برنامه‌های مناطق را خواهیم داشت.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از سوم فروردین در پارک‌های مناطق از برنامه‌های منطقه‌محور با عنوان‌ دهکده‌های بهار ایران استفاده کنند.

زیبایی‌نژاد ادامه داد: امسال ویژه برنامه‌ای را نیز برای جشن‌عید فطر داریم که بناست جشنی به صورت ویژه در بوستان ملت در پنج شب آخر ماه مبارک رمضان برگزار شود؛ در جنوب تهران نیز در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم به مدت سه شب برنامه برای عید سعید فطر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران افزود: نماهنگ دوم روزه اولی‌ها در روز گذشته منتشر شد و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، این پویش برای دانش‌آموزان، نوجوانان از شب گذشته شروع شده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی یادآور شد: در مناطق نیز قرار است جشن روزه اولی‌ها و جشن عبادت را داشته باشیم و برنامه‌های محوری نیز پس از پایان تعطیلات اول برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha