کتاب نویسنده ارومیه ای، منبع مسابقه ملی کتابخوانی شد

ارومیه - ایرنا - نویسنده کتاب «بعد از تو باران بند نیامد» گفت: این کتاب به عنوان منبع مسابقه ملی کتابخوانی از طرف نهادهای کتابخانه های عمومی کشور انتخاب شده است.

زهرا کریم زادگان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کتاب در تمام سایت های کشور موجود است، به معرفی  اثر خود پرداخت و اظهار کرد: موضوع کتاب در حوزه دفاع مقدس و مربوط به شهید و شهادت است؛  این کتاب زندگینامه  داستانی شهید «جواد امامعلی سبزی»  و مجموعه ای از پنج جلد کتاب شهدای هنرمند آذربایجان غربی است که به زندگی و کارهای هنری شهدای هنرمند پرداخته است.

وی افزود: «جواد سبزی» نویسنده بود و از او نامه هایی به جا مانده که با زبان زیبای نثر نوشته شده است؛ این شهیدبزرگوار دانشجوی پیراپزشکی بود و به مدت ۲ سال در جبهه ها حضور داشت و فروردین ۶۲ در منطقه فکه به فیض شهادت نایل شد.

وی ادامه داد: این کتاب جزو دهها کتابی بوده که در این حوزه نوشته شده است.

به گزارش ایرنا، جواد سبزی روز ۲۹ فروردین ۱۳۴۰ شمسی در خانواده ای دوستدار اهل بیت(ع) چشم به جهان گشود؛ او شهریور  ۱۳۶۰ به جبهه رفت و در عملیات های مختلفی شرکت کرد و عاقبت در ۲۳ فروردین سال ۱۳۶۲ در منطقه فکه به شهادت رسید.

زهرا کریم زادگان نیز نویسنده ادبیات دفاع مقدس آذربایجان غربی  و به عبارتی نخستین بانویی است که در حوزه دفاع مقدس قلم زده و کتاب به چاپ رسانده است؛ به گفته خودش اولین کتابش در سال ۸۰ به چاپ رسیده که در موضوع بمباران ارومیه بود و اولین شعر آیینی با عنوان «ببخش کربلا نبودم» در آذربایجان غربی را نیز به چاپ رسانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha