۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85420609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوب، بد، زشت ورزش همدان در سالی که گذشت

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبر: 85420609
خوب، بد، زشت ورزش همدان در سالی که گذشت

همدان-ایرنا- ورزش استان همدان در سال جاری فراز و نشیب‌های زیادی را سپری کرد اما باوجود همه مشکلات و تنگناها، کارنامه قابل قبولی را در بخش‌های مختلف برجا گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا امروزه ارتباط ورزش با پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حاکی از اهمیت این بخش و نقش آن در برنامه‌های توسعه محور است.

استان همدان نیز همگام با کشور و با همت مسوولان اجرایی توانسته در چند سال گذشته در رشته‌های گوناگون ورزشی به رشد چشمگیری برسد که نتایج آن حضور ورزشکاران برجسته استان در رقابت‌های بین المللی و آسیایی و کسب نشان‌های مختلف است.

ایرنا به این بهانه به فراز و نشیب‌های ورزش استان در سال جاری نگاهی انداخته و به تحلیل کارنامه این حوزه در سه محور خوب، بد و زشت پرداخته است.

نمره خوب

برخورداری از زیرساخت‌های ورزشی همواره یکی از نیازهای ضروری هر منطقه برای تندرستی و سلامت مردم و نیز رشد و پیشرفت ورزشکاران است به طوریکه از ۶۵ هزارم متر مربع سرانه ورزشی این استان قبل از انقلاب، هم اکنون به ۷۷ صدم متر مربع افزایش یافته است.

با این حال در دولت سیزدهم ۶۰هزار متر مربع به فضاهای ورزشی همدان افزوده شده و به لحاظ آماری فضای ورزشی سرپوشیده استان قبل از انقلاب اسلامی ۳۳ مکان بود اما امروز این تعداد به ۵۱۲ مورد افزایش یافته و فضای روباز ورزشی نیز از ۱۱ مورد به ۳۵ مورد رسیده است.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و افزایش ۶۰ هزار متری سرانه فضای ورزشی در استان است.

ورزش همدان در دستیابی به مدال‌های بین المللی طی ۴۵ سال گذشته با رشد ۱۰ برابری مواجه است و این پیشرفت در دولت سیزدهم بیشترین رشد را داشته است.

در واقع در دولت‌های مستقر شده در ابتدای پیروزی انقلاب کمتر از ۲۰ نشان رنگارنگ بین المللی سهم ورزش استان همدان بود اما هم اکنون به نزدیک به ۲۰۰ مدال رسیده که در رویدادهایی همچون جهانی، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و سایر رویدادهای بین المللی به دست آمده است.

مدال آوری‌ها در دولت سیزدهم به اوج خود رسیده اما نکته مهمتر، تنوع در نشان‌های کسب شده بود که در چندین رشته مختلف به دست آمده و متکی به یکی دو رشته خاص نبود.

کارنامه بد

کسب نتیجه ضعیف در المپیاد استعدادهای برتر ورزش و نیز بازی‌های آسیایی هانگژو چین، کارنامه ورزش قهرمانی استان همدان را نامطلوب جلوه داد تا سالی بد را در این حوزه داشته باشیم.

۲ رویداد بسیار مهم ورزشی که نشان داد برنامه‌ریزی مطلوبی در بخش قهرمانی صورت نگرفت تا ورزش استان را دچار آسیب کند.

این جریان بد به طور قطع به سمت و سوی کارنامه ضعیف در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد انجامید و بعید می‌دانیم که ورزش استان بتواند سهمیه را در این المپیک داشته باشد.

براین اساس است که خانه تکانی و ایجاد تغییرات در حوزه ورزش قهرمانی بیش از پیش مورد نیاز ورزش استان همدان است.

زشتی‌ها

از زشتی‌های ورزش همدان در سال جاری به برخی مشکلات ایجاد شده در مجامع انتخاباتی هیات‌های ورزشی می‌توان اشاره کرد.

مجامعی که حرف و حدیث‌هایی به دنبال داشت و البته قصوری متوجه علی حقیقی مدیرکل ورزش استان نبود و به محض اطلاع از این موضوع، پیشگیری‌های لازم را نیز صورت داد.

سقوط تلخ شهرداری همدان از لیگ یک فوتبال کشور با وجود حمایت‌های همه جانبه شهردار هم از زشتی‌های ورزش استان در سال جاری بود.

عدم اعزام تیم ایروبیک و استپ بانوان به قهرمانی کشور، نتایج ضعیف آقایان در مسابقات آمادگی جسمانی قهرمانی کشور با وجود سابقه قهرمانی در دوره‌های قبل تر، دعوای برخی پیشکسوتان ورزشی، حواشی ایجاد شده در شطرنج، کشتی و بدنسازی، تاخت و تازهای برخی اهالی ورزش به یکدیگر از زشتی‌های سال جاری بود که دیده شد اما هرگز عبرت نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha