تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

شیراز-ایرنا- سال ۱۴۰۲ با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش گذشت؛ سالی که در استان پهناور فارس با حادثه غم‌انگیز شاهچراغ (ع) در بهت عظیمی فرو رفت، با سفر رییس‌جمهور به این خطه جان تازه گرفت و در نهایت با برگزاری پرشور دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خوب یا بد، تلخ یا شیرین گذشت، سال ۱۴۰۲ هم به پایان رسید؛ سالی که لحظه‌های آغازینش با حضور پرشور مردم در حرم شاهچراغ (ع) و آرامگاه حافظیه جان تازه گرفت و با امید و امیدواری در مسیری برای روزهای بهتر و روشن‌تر ادامه یافت، سالی که پر از اشک بود و لبخند، پر از آرزو بود و حسرت؛ هم درد جاری شد، هم شادی‌های بی‌وقفه و شادکامی‌های مسرت‌بخش.

در سالی که گذشت اتفاقات بسیاری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فارس رقم خورد؛ سالی که پر از فراز و نشیب بود و رویدادهای متنوع و متعددی با هدف توسعه زیرساخت‌ها و تقویت و گسترش فعالیت‌ها در حوزه‌های گوناگون برگزار شد؛ سالی که با تغییرات و تحولات مثبت و منفی در این عرصه‌ها همراه بود.

آغاز سال با برگزاری آیین«صحبت یار»

متولیان فرهنگی فارس سال ۱۴۰۲ را با برگزاری آیین «صحبت یار» با حضور استاندار و با هدف پاسداشت استاد مهدی فقیه که بیش از پنج دهه است در سینما، تئاتر و تلویزیون هنرنمایی دارد، آغاز کردند؛ آیینی که روز ۱۴ فروردین و با حضوراستاندار فارس برگزار شد و محمدهادی ایمانیه در این آیین گفت: اهالی فرهنگ و هنر باید در راهشان سماجت بیشتری به خرج دهند و بدون شک استانداری فارس حمایت‌های لازم را از این قشر فرهنگی و هنری خواهد داشت.

۱۷:۰۸

تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

معرفی چهره سال ۱۴۰۱ هنر انقلاب فارس

پس از آن در ۱۹ فروردین برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار حافظ کلید خورد و تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حسینیه سیدالشهدای شیراز به استقبال برپایی برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی رفت؛ یکی از مهمترین اتفاقات در این هفته معرفی چهره سال ۱۴۰۱ هنر انقلاب فارس بود که محمدحسین انصاری‌نژاد به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی معرفی شد.

۲۲:۲۵

بزرگداشت استاد سخن؛اجرای ارکستر سمفونیک شیراز در جوار آرامگاه سعدی

پس از آن هوای شیراز عطر و بوی اردیبهشت گرفت و نام سعدی این شاعر بلند آوازه شیراز مانند هرسال بر سر زبان‌ها افتاد و اول اردیبهشت فرصتی برای انس و مهرورزی با سعدی شد؛ برای بزرگداشت این استاد سخن، دوستداران فرهنگ و ادب پارسی پیرامون آرامگاه شیخ اجل گرد هم آمدند و بوی عشق از خاک سعدی در مشام رندان جهان با شمیم بهاران در هم آمیخت، آرامگاه این شاعر بزرگ گلباران شد و شامگاه چهارشنبه ششم اردیبهشت هم آیین رونمایی از «ارکستر سمفونیک شیراز» به مناسبت بزرگداشت سعدی در آرامگاه این شاعر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

۲۲:۲۳

تغییر ساعات بازدید از اماکن فرهنگی و واکنش‌ها به این رویکرد

تغییر ساعت بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی فارس هم از دیگر اتفاقات قابل توجه در سال ۱۴۰۲ بود؛ اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ۱۴ خرداد ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که: از ۱۵ خردادماه آرامگاه حافظ از ساعت هشت صبح تا ۱۹ پذیرای گردشگران است و تهیه بلیت ورودی حداکثر تا ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امکان پذیر است.

همچنین در این اطلاعیه ساعت بازدید از ارگ کریم خان و آرامگاه سعدی تا ۲۰، موزه های تحت نظر این اداره کل از ساعت ۹ تا ۱۹ و سایر بناها ومحوطه های تاریخی خارج از شهر شیراز هم تا ساعت ۱۷ اعلام شد.

این تصمیم درخواست‌های متعدد مردم را برای تغییر به همراه داشت و در نهایت منجر به ورود مسئولان برای رسیدگی به این درخواست شد؛ معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ۲۳خردادماه در این باره گفت: با رایزنی‌های انجام شده و موافقت استاندار، ساعت بازدید از حافظیه تا ساعت ۲۳ افزایش یافت.

۱۵:۰۹

تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

سفر وزیر میراث فرهنگی به فارس

چهارم خردادماه سال ۱۴۰۲ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور بازگشایی مجدد هتل آپادانا در مرودشت به استان فارس سفر کرد.

در این مراسم لوح ملی شهر و روستاهای هدف صنایع دستی فارس به شهر خشت کازرون به عنوان شهر ملی حصیربافی، روستای کندازی مرودشت به عنوان روستای ملی رواربافی و روستا تنگ چوگان کازرون به عنوان روستای ملی رندبافی اهدا و از ثبت ملی روز مرودشت رونمایی شد.

۲۱:۳۶

حواشی جشن عروسی در حافظیه

یکی از حواشی استان فارس در سال ۱۴۰۲ منتشر شدن فیلمی از برپایی یک مراسم خواستگاری مغایر با عرف جامعه ایرانی – اسلامی در جوار آرامگاه حافظ شیرازی بود؛ فیلمی که در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

استاندار فارس در واکنش به این اتفاق از برخورد قاطع با لاابالی گری، رفتارهای سازمان یافته و هنجار شکنانه در شیراز و سراسر استان خبر داد و گفت: به هیچ وجه اجازه هنجارشکنی و رفتارهای خلاف شرع را در شیراز و استان فارس نخواهیم داد و با عوامل و عناصری که به صورت سازمان یافته درصدد ترویج لاابالی گری و فساد هستند، برخورد قانونی می‌شود.

۱۲:۳۲

به دار آویختن ۲عامل حمله تروریستی به شاهچراغ (ع)

در این سال همچنین ۲ عامل حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به دار مجازات آویخته شدند، حکم اعدام ۲ عامل حمله تروریستی غروب چهارم آبان سال گذشته به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) سحرگاه شنبه ۱۷تیرماه در خیابان ۹ دی شیراز اجرا شد.

۰۴:۱۲

تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

سقفی برای زندگی، تحقق رویای سینماگران فارس

و اما از دیگر رویکردهای خوبی که در این سال دنبال شد پیگیری‌ها برای تأمین مسکن هنرمندان بود، خبری که ۲۷ تیرماه از سوی مدیر انجمن سینمای جوان فارس مطرح شد و او از عملیاتی شدن مصوبه شورای عالی سینما در حوزه مسکن سینماگران خبر داد.

۱۴:۲۰

حمله مسلحانه به حرم مطهر شاهچراغ(ع)

هنوز مدت زیادی از اعدام عاملان حادثه شاهچراغ (ع) نگذشته بود که غروب یکشنبه ۲۲ مردادماه خبر حمله تروریستی به شاهچراغ‌(ع) فارس و ایران اسلامی را در بهت و اندوه فرو برد؛ یک پیر حرم شهید شد، ۹ نفر مجروح یا مصدوم شدند، یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد. این حادثه همانند حادثه روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ تا ماه‌ها فارس و سایر استان‌ها را به غم و سوگواری نشاند.

۱۹:۵۰

تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

سفر دوم رییس جمهور و هیأت دولت به فارس

با این حال سال ۱۴۰۲ برای استان فارس اتفاقات مبارک و خوبی نیز به همراه داشت؛ پروژه‌های بزرگی که در سفر رییس جمهور و هیأت دولت به شیراز افتتاح شدند از بهترین اتفاقات این سال بودند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت؛ سفری که تا روز ۲۱مهرماه ادامه یافت و رهاوردهای قابل‌توجهی را برای این استان به همراه آورد.

۰۷:۴۷

تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

تحقق وعده‌ دولت؛ جریان گرفتن آب سد درودزن در رگ‌های شیراز

در بیست و یکمین روز از پاییز دُرست وقتی خورشید با چهره تابان، گرمای فروکش نشده تابستانه‌اش را بر آسمان گسترانده بود و زمین زیر تیغ خشکسالی شرایط بغرنجی را سپری می‌کرد، شهر راز شاهد آیین باشکوهی بود؛ آیینی که نوید از جریان گرفتن آب در رگهای تشنه‌اش‌ و به سر رسیدن انتظار ۱۲ساله‌اش می‌داد؛ طرح خط دوم آبرسانی به کلانشهر شیراز از سد درود زن که در سال ۱۳۹۰ کلید خورد و بر اساس برنامه زمان‌بندی، مقرر شده بود که افق بهره‌برداری از این طرح حدود چهار سال به طول می‌انجامد در نهایت امسال با حضور رییس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

۰۸:۵۰

افتتاح طرح‌های بزرگ آب و فاضلاب

همزمان با طرح آبرسانی از سد درودزن هفت طرح دیگر آبرسانی به فارس نیز به بهره‌برداری رسید.

فاز اول طرح فاضلاب شهره آباده به ارزش۱۰ هزار میلیارد ریال، طرح فاضلاب روستای شهر میان اقلید به ارزش ۱۰۷۰ میلیارد ریال، طرح فاضلاب روستای شهید آباد شهرستان خرمبید به ارزش ۶۹۰ میلیارد ریال، فاز اول طرح آبرسانی به شهر داراب به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال، فاز اول طرح آبرسانی به مجموعه روستایی بالاده شهرستان کازرون به ارزش ۵۰۰میلیارد ریال، فاز اول طرح آبرسانی به روستاهای تخته سنگ و بانش شهرستان بیضا به ارزش ۳۳۰میلیارد ریال، فاز اول طرح آبرسانی به شهر حاجی آباد شهرستان زرین دشت به ارزش ۲۵۰میلیارد ریال، فاز اول طرح آبرسانی به شهر فسا به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی بودند که در سفر رییس جمهور به فارس به بهره‌برداری رسید.

۰۸:۵۱

افتتاح اَبَرپروژه آزادراه شیراز-اصفهان با حضور رئیس جمهور؛ مزیتی که تقدیم مردم شد

۲۰مهرماه سال ۱۴۰۲ همچنین اَبَرپروژه آزادراه شیراز - اصفهان در ۶ قطعه به طول۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب با حضور رییس‌جمهور افتتاح و با بهره‌برداری از این طرح، افزون بر مزیت‌هایی همچون کاهش مصرف سوخت، مسیر شیراز تا استان اصفهان و شهرهای مرکزی و شمال کشور ۱۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر شد.

۰۹:۳۶

تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

بهره‌برداری از ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن

در دومین روز از سفر رئیس جمهور به استان فارس و با حضور آیت الله رئیسی ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز در استان فارس افتتاح شد.

این تعداد واحد مسکونی شامل ۴۶۴ واحد نهضت ملی مسکن شهر، یک هزار و ۸۵۴ واحد خود مالکی، ۶۶۵ واحد بافت فرسوده بازآفرینی شهری و هفت هزار و ۲۱۷ واحد خانه های روستایی است.

همچنین همزمان عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن فارس و عملیات آماده سازی ۲۸ سایت نهضت ملی مسکن در سطح یک هزار و ۲۷۸ هکتار آغاز شد و ۳۰ هزار قطعه زمین نیز به متقاضیان مسکن در استان واگذار شد.

۰۸:۵۶

هدیه دولت به «کارخانه مخابرات راه‌دور ایران» در آستانه ۵۰سالگی؛ احیای دوباره

احیای کارخانه مخابرات راه‌دور ایران در آستانه ۵۰ سالگی این واحد تولیدی در سفر رییس‌جمهور به فارس در اولویت کار متولیان امر قرار گرفت؛ اقدامی که افزون بر حل مشکل کارگران، ظرفیت بزرگی را به صنایع مخابراتی کشور می‌افزاید.

بازدید هیأت دولت از این کارخانه امید دیگری را برای احیای این واحد تولیدی در دل کارگران این کارخانه زنده کرد؛ کارگران جوانی که امروز مشتاقانه و امیدوارانه در این کارخانه حضور داشتند و همزمان با بازدید مسئولان کشوری از این واحد تولیدی مشغول به کار بودند

۱۶:۲۸

وعده صادق برای تسکین یک درد؛ آغاز درمان قهرمان نوجوان با پیگیری رئیس جمهور

۹آبان ماه ۱۴۰۲ نیز روند درمان «محمدطاها آرمند» نوجوان قهرمان و شجاع صفاشهری در استان فارس که طی یک حادثه آتش سوزی جان چهار نفر را نجات داده بود، با دستور رئیس جمهور و پیگیری رئیس مرکز ارتباطات مردمی این نهاد امروز سه شنبه ۹ آبان در بیمارستان فاطمه الزهرا تهران آغاز شد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که از لحظه دیدار این نوجوان قهرمان و فداکار در شیراز قول پیگیری درخواست های او و خانواده اش را داده بود نیز در کنار این خانواده حاضر شد و از اختصاص عنوان «سفیر دانش آموز قهرمان و فداکار مرکز ارتباطات ریاست جمهوری» به او خبرداد.

۱۵:۴۶

بازی دوستانه تیم فوتسال روسیه با ایران در لارستان

از دیگر اتفاقات شیرین در سال جاری حضور تیم ملی فوتسال روسیه در شهرستان لارستان فارس برای انجام بازی دوستانه با تیم ایران بود.

تیم ملی فوتسال روسیه به منظور انجام ۲ بازی دوستانه با تیم ملی ایران، روز شنبه ۲۵ آذرماه وارد شهرستان لارستان فارس محل برگزاری مسابقه شد.

حدود سه هزار تماشاگر زن و مرد از این بازی‌ها دیدن کردند.

۱۴:۰۰

تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

گام‌های بلند در مسیر تحقق رؤیای شهرک‌سازی برای صنعتگران فارس

امسال پروژه ناحیه تخصصی صنایع‌دستی شیراز که مصوبه سال ۱۳۹۶ هیأت وزیران بود پس از ۱۶سال وقفه در دستورکار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت و در حال حاضر هم طراحی معماری و شهرک‌سازی این ناحیه با بهره‌گیری از پیشنهادات و نظرات متخصصان و کارشناسان در اولویت کاری متولیان امر است.

۰۸:۲۵

فارس میزبان نمایشگاه گردشگری پارس

پس از یک پاییز پُربار، زمستان فرهنگی فارس فرا رسید؛ سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی شیراز، ۱۳ تا ۱۶ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار شد؛ ۲ سالن مجزا به صنایع دستی، یک سالن به اقوام، یک سالن به کانون اتومبیل‌رانی ایران و بزرگترین سالن به گردشگری اختصاص یافته بود.

این نمایشگاه میزبان میزهای ملی گردشگری خوراک تاریخی، ادبی و عشایری بود و به گفته فعالان و کارشناسان این عرصه، بستری برای روییدن جوانه‌های گردشگری خلاق شد چرا که در آن ۲۰ مسیر گردشگری ادبی فارس معرفی شد، از نشان میز گردشگری خوراک رونمایی شد و میزبان کارگاههای تخصصی و تجربه محور گردشگری عشایری بود.

حضور ۱۰ ایرلاین داخلی و خارجی و فعالان گردشگری و صنایع دستی ۳۰ استان کشور از دیگر شاخصه‌های شایسته این ۲ نمایشگاه بود.

۰۷:۲۳

تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

شیراز پایتخت زیست‌محیطی آسیا

دی‌ماه امسال همچنین شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا انتخاب شد که شهردار این کلانشهر آن را افتخاری دانست که از بین ۸۰ کلان‌شهر به شیراز رسیده و تأکید کرد که این عنوان باید حفظ شود.

۱۰:۵۲

بهار هنری جشنواره‌های فجر

همچنین در دی ماه سال ۱۴۰۲ جشنواره‌های فجر با خود بهاری هنری را به پایتخت فرهنگ و ادب کشور آوردند؛ زمستان شیراز با میزبانی از جشنواره منطقه‌ای تئاتر آغاز شد و پس از آن از ۱۵ بهمن این استان میزبان تجسم هنر تجسمی‌کاران فارسی و سپس فیلم و موسیقی فجر بود.

۱۷:۵۰

تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

دومین سفر وزیر میراث به شرق فارس، توجه به نوبندگان‌ فسا و ساماندهی عروس تنگه های ایران

فارس در بهمن‌ماه برای بار دوم میزبان وزیر میراث فرهنگی بود، او با هدف بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان های فسا و داراب وارد فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز شد و مورد استقبال رسمی استاندار فارس قرار گرفت.

وزیر میراث در سفری یک‌روزه، از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری این شهرستان‌ها بازدید کرد.

او در سفر به شهرستان داراب از شهر تاریخی دارابگرد، تنگ رغز، خانه سوخکیان و آثار شاخص این شهرستان بازدید کرد و همچنین با حضور در شهرستان فسا به بازدید از بافت تاریخی روستای نوبندگان، موزه شهرستان فسا و خانه سلیمان پور پرداخت.

۱۷:۲۲

آغاز عملیات حفاری خط ۳ مترو شیراز

۱۸ بهمن‌ماه هم عملیات حفاری خط ۳ مترو شیراز به طول ۱۲ کیلومتر با دستگاه حفار مکانیزه تی‌بی‌ام در قطر ۹ متر به صورت تک تونل با اعتباری بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال با حضور مسئولان ملی، استانی و شهری و همچنین جمعی از دانش‌آموزان آغاز شد.

۱۸:۴۸

عملیات اجرایی اتصال صدرا به آزاد راه شیراز-اصفهان

و در ۲۸بهمن ماه نیز آیین آغاز عملیات اجرایی اتصال صدرا به آزاد راه شیراز-اصفهان برگزار شد؛ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این باره گفت: عملیات اجرایی پروژه اتصال شهر صدرا به آزاد راه شیراز-اصفهان به طول ۱۰ کیلومتر در سه فاز و با بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و طی ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

۱۵:۴۹

تصویب ۳۱۶ هزار میلیارد ریال بودجه شهرداری شیراز

در نخستین روز از اسفندماه نیز ۳۱۶ هزار میلیارد ریال بودجه شهرداری شیراز تصویب شد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: بودجه سال آینده شهرداری شیراز به میزان ۳۱۶ هزار میلیارد ریال تصویب شد که در مقایسه با بودجه امسال نشانگر رشد ۲۹ درصدی است.

۱۰:۱۷

انتخابات در دیار فرهنگ

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ شور و تکاپوی انتخابات دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری، فارس را فرا گرفت؛ استانی که در این دوره ۱۵ حوزه انتخابیه داشت و ۵۶۷ نامزد برای ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس با هم به رقابت پرداختند.

۱۱ اسفندماه نیز سه هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار شهری و روستایی در استان فارس که شامل ۲ هزار و ۵۰۵ شعبه ثابت و یک هزار و ۹ شعبه سیار می‌شدند فرآیند رأی‌گیری از مردم را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان فارس آغاز کردند و مردم فارس همزمان با ملت ایران اسلامی با حضور پای صندوق‌های رای نمایندگان خود را به مجلس شورای اسلامی فرستادند.

با اعلام نتایج انتخابات در نیمه اسفندماه تکلیف انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس مشخص شد و منتخبان مردم در این دوره و همچنین نامزدهایی که به دور دوم راه یافتند معرفی شدند،این در حالی بود که ۲ نماینده برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۲نماینده در حوزه انتخابیه مرودشت و ارسنجان به مرحله دوم راه یافتند.

۰۸:۰۸

تلخ و شیرین‌های فارس در۱۴۰۲؛ از حادثه شاهچراغ تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان

آیین نکوداشت بیست و هفتمین روز ملی صادرات

چهارشنبه ۱۶ اسفندماه هم آیین نکوداشت بیست و هفتمین روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه فارس برگزار شد و در این آیین از ۳۶ صادرکننده در بخش‌های صادرکننده نمونه ملی، صادرکنندگان نمونه استانی و صادرکنندگان شایسته تقدیر فارس در سال ۱۴۰۲ تجلیل و لوح و تندیس به صادرکنندگان نمونه استان اهدا شد.

۱۸:۳۴

پشتیبانی از یک هزار و ۲۵۴واحد صنعتی فارس در ۳۶۰روز

برگزاری مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان فارس هم از مهمترین اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود؛ کارگروهی که جلسات مربوط به آن در طول سال جاری هر هفته در روزهای سه‌شنبه تشکیل می‌شد و در آخرین جلسه آن مشکلات ۱۸ بنگاه اقتصادی و تولیدی در روزهای پایانی اسفندماه مورد بررسی قرار گرفت که با احتساب این واحدها ، مجموع واحدهای حمایت شده از ابتدای سال تاکنون در استان فارس به یک هزار و ۲۵۴واحد رسید.

۰۸:۲۷

سال ۱۴۰۲ در حالی به ایستگاه پایانی خود رسید که استان فارس در طول این سال فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشت و حالا در نخستین روزهای سال ۱۴۰۳ این استان پهناور چشم‌امید به روزهای روشن‌تر و بهتری دارد؛ روزهایی که مملو از اخبار خوب و پُرامید باشد و فردایی روشن را برای مردمان این خطه به ارمغان بیاورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha