۲ هزار دین‌پژوه دانش‌آموخته علوم اسلامی دانشگاهیان مشهد هستند

مشهد- ایرنا- مدیر واحد پژوهش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز مشهد گفت: بیش از ۲ هزار دانشجوی دین پژوه از زمان تاسیس این مرکز تاکنون، از سراسر استان خراسان رضوی دانش‌آموخته شده‌اند.

علیرضا اسدی روز یکشنبه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز مشهد از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را در زمینه پرورش افراد و توانمندسازی آن‌ها در زمینه معارف و علوم اسلامی آغاز کرده و دارای واحدهای فرهنگی، رسانه‌ای، سمعی- بصری، آموزشی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: این تعداد دانشجوی دانش آموخته نشان از عملکرد موفق ما در طی ۳۰ سال بوده و باعث افتخار است که از سراسر استان خراسان رضوی دانش آموخته دین پژوه داشته باشیم.

مدیر واحد پژوهش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز مشهد اظهار کرد: حوزه‌ فعالیت این مرکز با هدف پرکردن خلا معرفتی دانشجویان بسیار گسترده است و در آن درس‌های عمومی و کاربردی شامل سیاست، فقه، احکام، اخلاق و عرفان به دانشجویان ارائه می شود.

وی گفت: یکی از علل شکل گیری حوزه علوم اسلامی نیاز دانشجویان بود و در کنار آن نیز یک سری فوق برنامه مانند برنامه‌های فرهنگی، اردوها و کارگاه‌هایی در فصل بهار و تابستان در زمینه رسانه یا سوالات دانشجویان و غیره نیز برگزار شد.

اسدی بیان کرد: علاوه بر این یک واحد پژوهشی در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز مشهد دایر است که دانشجویان را در حیطه پژوهشی توانمند ساخته و به آن ها راههای پژوهش و تحقیق را آموزش می دهد.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با عنوان «می خوانمت» تا ۲۸ اسفندماه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ مقارن با هفته نخست ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی این شهر دایر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha