۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85421539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توصیه‌های ایمنی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص هشدار سطح قرمز هواشناسی

دزفول - ایرنا - گروه مدیریت خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای در پی هشدار سطح قرمز اداره هواشناسی برای امشب تا سه شنبه شب توصیه‌هایی را برای جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان و گردشگران ارائه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول، شهروندان در مدت زمان استقرار سامانه قوی بارشی در شهرستان دزفول(دوشنبه شب تا سه شنبه شب) از انجام سفرهای غیرضروری و مسافران از تردد، توقف، اسکان، برپایی کمپ و چادر مسافرتی در حاشیه و مجاورت رودخانه، مسیل‌ها، کوه‌ها، دره‌ها، سیل بندها و کانال‌ها خودداری کنند و از محکم بودن چادرهای مسافرتی و ایمن بودن محل اسکان مطمئن شوند.

در این اطلاعیه با تاکید بر خودداری گردشگران از پارک خودروها در محل‌های مسقف و ایمن، آمده است: شهروندان از تلفن همراه در زمان رعد و برق استفاده نکنند و در زمان اعلام هشدار، کوهنوردی نکنند.

یکی از موارد مورد اشاره در این اطلاعیه خودداری از دست زدن به تابلوهای برق بوده و تاکید شده است که در زمان رعدو برق، وسایل برقی از برق کشیده و از پناه گرفتن یا ایستادن زیر درختان در دشت‌ها خودداری شود.

گروه مدیریت خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این اطلاعیه با اشاره به پیش بینی‌ها مبنی بر وزش بادهای شدید تاکید کرده است که مردم از قرار گرفتن در زیر درختان و سقف‌های ناایمن خودداری کنند.

قطع شاخه‌های پوسیده و خشکیده درختان اطراف ساختمان‌ها که هنگام وقوع توفان و تندباد احتمال سقوط دارند، آماده کردن کیف شرایط اضطراری، خودداری کشاورزان از فعالیت بر روی زمین های نزدیک رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جعبه کمک‌های اولیه در منزل و قطع جریان آب، برق و گاز قبل از خروج از منزل از دیگر نکات مورد اشاره در این اطلاعیه است.

در این اطلاعیه از رانندگان خواسته شده در شرایط جوی پیش رو به آرامی رانندگی کنند و مراقب خرابی‌های جاده و شیب‌ها باشند همچنین چوپانان و عشایر از خارج کردن دام و طیور از محل نگهداری و چرا یا علف دادن به دام‌ها در حاشیه و مجاورت رودخانه، مسیل‌ها، کوه‌ها، دره‌ها، سیل بندها و کانال‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی، رگبار شدید باران و رعد و برق از روز دوشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: از اواسط روز دوشنبه تا چهارشنبه(به ویژه روز سه شنبه) سامانه قدرتمند و فعالی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بیشترین حجم بارش‌ها طی روز سه شنبه و در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر در بیشتر نقاط استان و طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

بارش‌ شدید باران در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۸ که منجر به رهاسازی آب از سد دز شد، خسارات زیادی به زیرساخت‌های شهرستان دزفول وارد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha