۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85421564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر «وانگ یی» به اقیانوسیه پس از هفت سال

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85421564
سفر «وانگ یی» به اقیانوسیه پس از هفت سال

تهران-ایرنا- یکی از رسانه‌های چینی اعلام کرد که «وانگ یی»وزیر امور خارجه چین برای حل اختلافات و توسعه روابط پس از هفت سال به نیوزیلند و استرالیا سفر کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه گلوبال‌تایمز، وانگ یی وزیر امور خارجه چین پس از هفت سال سفر خود به نیوزیلند و استرالیا آغاز کرده است.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد وانگ یی به دعوت وینستون پیترز معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه نیوزیلند و پنی وانگ وزیر امورخارجه استرالیا قرار است از امروز تا پنجشنبه دوم فرودین ۱۴۰۳ یک سفر رسمی به ولینگتون و کانبرا داشته باشد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که نیوزیلند در پی نگرانی ها از حضور نظامی پکن در جزایر اقیانوس آرام، تمایل خود را به پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» ابراز کرده است.

آکوس یک پیمان امنیتی سه جانبه بین استرالیا، آمریکا و انگلیس است.

واشنگتن و لندن برای حضور نظامی خود و مقابله با نفوذ چین در منطقه« هند-آرام» یا کانبرا یک پیمان امنیتی امضا کرده‌اند.

وینستون پیترز معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه نیوزیلند در همین راستا اظهار داشت: ما مشتاقانه منتظر تعامل مجدد با چین برای گفت‌وگو در مورد وسعت کامل روابط دوجانبه هستیم که یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین روابط این کشور محسوب ‌می‌شود.

وی افزود:‌ توسعه روابط تجاری، مردمی (گردشگری) و فرهنگی مزایای قابل‌توجهی برای هر ۲ کشور به ارمغان خواهدآورد.

پیترز با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد مشارکت راهبردی جامع بین ولینگتون و پکن است، خاطرنشان کرد که در دیدار با وانگ یی در مورد چگونگی همکاری نیوزلند و چین در دهه آینده به بهترین شکل با یکدیگر صحبت خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha