پلیس راه سمنان: رانندگان توصیه‌های ایمنی برای کاهش حوادث را جدی بگیرند

سمنان - ایرنا - رییس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه خستگی و خواب‌آلودگی عامل اصلی تصادفات است، گفت: رانندگان یک ربع استراحت بعد از ۲ ساعت رانندگی را فراموش نکنند.

سرهنگ موسی بزرگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته بر اثر واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی یک دستگاه خودروی سواری در محور میامی به سبزوار ۲ هموطن فوت کردند.

وی تاکید کرد: نیروهای انتظامی، امدادی و خدمات رسان در ۱۰۰ نقطه‌حادثه‌خیز و مستعد حادثه در محورهای مواصلاتی استان سمنان برای ارتقای خدمت‌رسانی حضور دارند، اما نکته مهم در کاهش تصادفات رعایت دستورالعمل‌های ایمنی است.

وی اضافه کرد: محور ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان جاده‌ای پرتردد است که گاهی به دلیل تصادف ممکن است تردد خودروها در محور روان نباشد و ترافیک مقطعی ایجاد شود که در چنین شرایطی توصیه می‌شود رانندگان آرامش خود را حفظ و با صبوری منتظر روان‌سازی تردد باشند.

رانندگان توصیه‌های پلیس سمنان را برای کاهش تصادف‌ها و نظم ترافیکی جدی بگیرند

سرهنگ بزرگی اظهار کرد: اکنون تردد در تمامی محورهای مواصلاتی استان سمنان روان است، ترافیک سنگین و پرحجم نیست.

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: بازدید از روستاها و شهرهای هدف گردشگری راهکاری برای توقف و استراحت بعد از ۲ ساعت رانندگی و خستگی به منظور پیشگیری از حوادث است.

برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان یکهزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

ظرفیت رسمی اقامتی استان در گذشته هفت هزار نفر بود اما امسال به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش‌یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز استان ظرفیت اقامت بیش از ۲۰ هزار نفر را دارد و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراریِ ۱۸ هزاری نفری شهرداری‌ها و ستاد بحران، در تعطیلات نوروزی آمادگی برای اسکان ۵۰ هزارنفر شب در استان سمنان مهیا است.

به منظور ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زائران ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان توسط میراث فرهنگی، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی در ورودی شهرها ایجادشده است.

در استقبال از بهار ۲۷ موزه استان شامل موزه‌های مردم‌شناسی، موزه آب، موزه‌های خصوصی و موزه‌های تاریخی و طبیعی، میزبان گردشگران و مسافران در استان سمنان هستند. برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آیین‌ها و سنت‌های استان سمنان، ۲۰ نوروزگاه در سراسر استان با برنامه‌های آیینی، موسیقی محلی، و نوروزخوانی، به اجرای برنامه‌های متنوع گردشگری و فرهنگی به صورت روزانه می پردازند.

نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۱۸ فروشگاه صنایع‌دستی و ۱۵ نمایشگاه صنایع‌دستی با ۲۰۰ غرفه در ورودی شهرها، درون شهرها، برخی هتل‌ها و نوروزگاه ها در ایام نوروز دایر است که ضمن معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان رونق اقتصادی را برای هنرمندان به همراه دارد.

استان سمنان ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha