جشنواره ملی عکس «بهارگاه» به میزبانی سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود  

زاهدان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین جشنواره ملی عکس با عنوان بهارگاه و شعار «عیدآمد و عیدآمد» به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

محمدهادی طهرانی‌مقدم روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با موقیعت جغرافیائی خاص و فرهنگ و تمدن غنی و بافت بومی ویژه و جاذبه‌های طبیعی و بکر خود می‌تواند برای همگان بویژه عکاسان هنرمند و علاقمندان هنر عکاسی و مردم خوش ذوق و با قریحه ایران‌زمین، موقعیت مناسبی را برای به تصویر کشیدن زیبایی های این منطقه از کشور داشته باشد.

وی افزود: همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت این فرصت را مغتنم کرده تا لحظاتی زیبا در قالب عکس از هم‌نشینی این دو آیین ایرانی- اسلامی در کنار هم ثبت و مستند شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین راستا این اداره کل با همکاری کانون عکاسان مستقل استان و مشارکت استانداری، منطقه آزاد چابهار و حوزه هنری اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس بهارگاه با محوریت سیستان وبلوچستان کرده است.

به گفته وی؛ شرکت در این جشنواره برای عکاسان حرفه‌ای و آماتور(عموم علاقمندان به هنر عکاسی) آزاد و رایگان است و آثار می‌تواند با دوربین حرفه‌ای یا گوشی تلفن همراه ثبت شده باشد که هر عکاس هم می‌تواند در هر بخش ۱۰ اثر به صورت تک عکس و در مجموع ۲۰ قطعه اثر به دبیرخانه جشنواره «بهارگاه» ارسال کند.

طهرانی‌مقدم خاطرنشان کرد: بخش اصلی جشنواره با عنوان «سیستان و بلوچستان و عید نوروز» است که شامل محورهای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، آثار باستانی استان، صنایع‌دستی، پوشاک، طبیعت‌گردی و حفظ محیط‌زیست، جشن‌ها، آداب و رسوم عید نوروز، دورهمی‌های خانوادگی، تکریم جایگاه خانواده، سفرهای خانوادگی و جمعی در وسعت دومین استان پهناور ایران برنامه‌ریزی شده است.

همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت این فرصت را مغتنم کرده تا لحظاتی زیبا در قالب عکس از هم‌نشینی این دو آیین ایرانی- اسلامی در کنار هم ثبت و مستند شود

وی ادامه داد: بخش ویژه نیز با عنوان «بهار قرآن» شامل وحدت بین مذاهب، سفره افطار، نماز، دعا و نیایش، راز و نیاز، ذکر، صدقه، خیرات، سحری، افطار، مساجد و معماری اسلامی سیستان وبلوچستان بوده که بیانگر جایگاه بندگی و حس تعبد با معبود است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شرکت در بخش تلفن همراه که شامل عکاسی با گوشی تلفن همراه (موبایل) با محوریت گردشگری است، برای تمامی شهروندان وگردشگران و عکاسان آزاد است و برای شرکت در این بخش باید عکس‌های موبایلی علاوه بر بارگذاری در سایت جشنواره، ارسال همان عکس با هشتگ بهارگاه نیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند.

وی خاطرنشان کرد: ارسال آثار صرفاً از طریق ارسال به نشانی الکترونیکی: Zahedanphoto.ir@gmail.com امکان‌پذیر بوده و در هنگام ارسال ذکر نام و نام خانوادگی عکاس، تاریخ تولد، شماره ملی و شماره تماس پاسخگو الزامی است.

طهرانی‌مقدم افزود: به سه نفر برتر در بخش اصلی(حرفه ای) به ترتیب تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه مبالغ ۵۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و تقدیر هیات داوران از نگاه یک عکاس با مبلغ ۱۰ میلیون ریال نیز در این بخش دیده شده است.

وی تاکید کرد: جایزه بخش ویژه بهار قرآن هم شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه مبلغ ۷۰ میلیون ریال و بخش مردمی نیز اهدای پنج جایزه به پنج نگاه موفق به تشخیص کارشناسی گروه داوران جشنواره با جوایز نفیس صنایع‌دستی استان و مبلغ ۱۰ میلیون ریال تعیین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعیین شده و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس زاهدان. بلوار خرمشهر۱۴. مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون عکاسان مستقل استان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۳۳۵۱۲۴۵۰۶ تماس گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha