مسدود کردن بلوار بسیج یزد برای برنامه‌های نوروزی، مصوبه شورای ترافیک است

یزد- ایرنا- رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در واکنش به اعتراض برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مسدود کردن بلوار بسیج برای اجرای برنامه‌های نوروزی، گفت: بستن این مسیر با مصوبه شورای ترافیک استان و با هدف تجمیع برنامه‌های ایام عید انجام شد.

"مصطفی زارع زاده" روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: بلوار بسیج، تنها خیابان یزد است که معترضی ندارد و هیچ مغازه و فروشگاهی هم در آن مستقر نیست و میشد برنامه‌های نوروزی را در آن اجرایی کرد.

وی تجمیع کردن برنامه های این ایام در بافت تاریخی یزد را از اهداف دیگر انتخاب این بلوار اعلام کرد و یادآور شد: قرار نبود اجرای برنامه های نوروزی از محدوده بافت تاریخی خارج شود و لذا این بلوار بهترین مکان بود ضمن آنکه دسترسی مردم و حتی رسانه ها نیز به آن آسان است.

زارع زاده تصریح کرد: از آنجا که بافت تاریخی یزد همیشه در ایام عید شلوغ است لذا تلاش کردیم مسیری را انتخاب کنیم که علاوه بر اینکه از محدوده بافت خارج نمیشود در مرکز بافت هم نباشد تا همه به آن دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: انتخاب بلوار بسیج پس از برگزاری چندین جلسه و کار کارشناسی و با مصوبه شورای ترافیک و هماهنگی با پلیس راهور انجام شد و حتی قرار بود یک لاین باریکی را برای عبور خودروها تدارک ببینیم اما به این نتیجه رسیدند که عبور خودرو در این مسیر به هر شکلی ممکن است خطر افرین باشد و لذا از آن منصرف شدند.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه ها در بلوار بسیج، مصوبه شورای فرهنگی عمومی و ستاد سفر استان را هم دارد، گفت: نگاه ما این بود که از بافت تاریخی هم خارج نشویم تا با اعتراض افکار عمومی روبرو نگردیم.

زارع زاده، همچنین از چاپ کتابی خبر داد که در آن هشت مسیر جدید گردشگری در یزد معرفی می شود و بلوار بسیج نیز ادامه همین مسیرها است.

وی این را هم گفت که شلوغی و ترافیک ایجاد شده در محوطه اطراف بلوار بسیج یزد برای همین چند روز قبل از سال تحویل بوده و قطعا در ایام پیش رو از بار ترافیکی آن کاسته خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت گفت: ۱۰۶ عنوان برنامه برای این ایام در این شهر برنامه ریزی شده است.

زارع زاده با بیان اینکه برنامه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود افزود: این برنامه ها در بلوار بسیج از مدرسه ملاصدرا تا کتابخانه مرکزی در مسیر گردشگری " شاد راه نور" از ۲۸ اسفندماه تا هفتم فروردین ماه برپا می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha