استاندار: امکانات چهارمحال و بختیاری برای مهار خسارت‌های احتمالی سیلاب بسیج شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی امکانات و تجهیزات استان برای مقابله با سیلاب و مهار خسارت‌های احتمالی ناشی از آن بسیج شده است و معاونان استاندار نیز برای نظارت در شهرستان‌ها حضور میدانی پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان افزود: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰درصد قرار دارد و هریک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در محل کار خود حاضر باشند.

وی ادامه داد: از امروز معاونان استاندار در تمامی شهرستان‌ها حضور میدانی پیدا می‌کنند و بر اموری نظیر آمادگی در خصوص سیلاب، استقبال از مسافران نوروزی، نحوه فعالیت بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها و بازدید از جاده‌های ارتباطی نظارت می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پلیس، هلال‌احمر و راهداری نیز در محورهای ارتباطی استان حضور داشته باشند و چراغ‌های گردان دستگاه‌های مربوطه روشن باشد.

حیدری بر ضرورت استفاده از ظرفیت پیمانکاران برای مدیریت بهتر سیلاب احتمالی تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی امکانات و تجهیزات در استان برابر قانون تجهیز شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود مزارع متعدد شیلات در استان، هشدارهای لازم در خصوص تنظیم آب ورودی استخرها به شیلات‌داران استان داده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری جلوگیری از کدورت آب را موضوع مهمی عنوان کرد و گفت: تا می‌توان از ایجاد کدورت آب به ویژه چشمه کوهرنگ جلوگیری شود و چنانچه چنین حادثه‌ای رخ داد خطوط پدافند دیمه فعال شود.

حیدری تاکید کرد: از قطعی برق، گاز و مخابرات نیز جلوگیری شود و تیم‌های خدمات‌رسان در شهرها و روستاها مستقر شوند.

وی همچنین بر هدایت آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها به سمت سدها و بندهای خاکی استان تاکید کرد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال ۱۴۰۲ ضروری است تا با هدایت آب‌های سطحی به سدها ذخایر موجود را افزایش داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: شهرستان‌هایی هم که نیاز به میل مکانیکی داشتند برای آنها ارسال شود و بر جاده ارتباطی گوشنگلی که یکی از شریان‌های ارتباطی استان به شمار می‌رود نیز به شدت نظارت شود.

به گزارش ایرنا، دومین نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری طی ۴۸ ساعت گذشته به دنبال صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برگزار شد و در این نشست استاندار و فرمانداران شهرستان‌های ۱۲ گانه و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان در ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر کشور گزارشی از آخرین آمادگی‌های استان برای مقابله با حوادث احتمالی ارائه دادند.

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، وقوع سیل، رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات، در هشت استان خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، فارس، اصفهان و لرستان از روز سه‌شنبه و احتمال بارش باران و وزش شدید باد، در ۲۴ استان دیگر نیز، پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha