ظرفیت اقامتی استان سمنان جوابگوی حجم مسافران نوروزی است

سمنان - ایرنا - معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان با اشاره به مهیا بودن زیرساخت‌های گردشگری و ظرفیت آموزش و پرورش و زائرسراها، گفت: نگرانی بابت کمبود فضای اسکان برای گردشگران در این استان وجود ندارد.

مهدی قاسمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۳ هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیز با ظرفیت یکهزار و ۳۵۰ تخت، ۱۲۵ اقامتگاه بومگردی با ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از جمله ظرفت‌های اقامتی استان سمنان است.

وی با اشاره به ۸۸ خانه مسافر با ظرفیت ۵۶۳ تخت برای پذیرش گردشگران، ادامه داد: ۱۱ مجتمع اقامتی و پذیرایی بین‌راهی با ظرفیت ۱۵۵ تخت پذیرای مسافران در محورهای مواصلاتی استان سمنان است.

این مسوول اضافه کرد: چهار هزار و ۲۵۰ تخت ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان در بخش‌های مختلف از جمله هتل‌ها، مهمانسراها، و اقامتگاه‌های بومگردی است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان اظهار کرد: ظرفیت اقامتی آموزش و پرورش و زائرسراها نیز به ظرفیت اقامتی استان در نوروز افزوده می‌شود که بر این اساس ظرفیت اقامتی استان سمنان کافی است و نگرانی وجود ندارد.

برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان یکهزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

ظرفیت رسمی اقامتی استان در گذشته هفت هزار نفر بود اما امسال به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش‌یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز استان ظرفیت اقامت بیش از ۲۰ هزار نفر را دارد و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراریِ ۱۸ هزاری نفری شهرداری‌ها و ستاد بحران، در تعطیلات نوروزی آمادگی برای اسکان ۵۰ هزارنفر شب در استان سمنان مهیا است.

به منظور ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زائران ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان توسط میراث فرهنگی، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی در ورودی شهرها ایجادشده است.

در استقبال از بهار ۲۷ موزه استان شامل موزه‌های مردم‌شناسی، موزه آب، موزه‌های خصوصی و موزه‌های تاریخی و طبیعی، میزبان گردشگران و مسافران در استان سمنان هستند. برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آیین‌ها و سنت‌های استان سمنان، ۲۰ نوروزگاه در سراسر استان با برنامه‌های آیینی، موسیقی محلی، و نوروزخوانی، به اجرای برنامه‌های متنوع گردشگری و فرهنگی به صورت روزانه می پردازند.

نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۱۸ فروشگاه صنایع‌دستی و ۱۵ نمایشگاه صنایع‌دستی با ۲۰۰ غرفه در ورودی شهرها، درون شهرها، برخی هتل‌ها و نوروزگاه ها در ایام نوروز دایر است که ضمن معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان رونق اقتصادی را برای هنرمندان به همراه دارد.

استان سمنان ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha