۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85422749
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برای نخستین بار؛ شورای پرورشی مدارس کیش تشکیل شد

کیش- ایرنا- مدیر فرهنگی آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش در جزیره گفت: در همین راستا برای نخستین بار در جزیره، شورای پرورشی مدارس تشکیل شد.

«سعید یکه دهقان» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در تلاش برای ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس کیش هستیم تا یکی از دلایل حضور سرمایه گذاران و انتخاب کیش کیفیت آموزش و پرورش برتر آن باشد.

وی ادامه داد: در حوزه پرورشی نیز تشکیل شورای پرورشی برای نخستین بار در کیش از مهمترین رویدادهایی است که می‌توان به آن اشاره کرد؛ یکی از چالش های آموزش و پرورش کیش کمبود نیروی متخصص به خصوص در حوزه پرورشی است که به رغم وجود چارت معاونت پرورشی در چارت اداری آموزش و پرورش کیش جایگاه این نیرو خالی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کمبود نیروی آموزشی در برخی مدارس کادر اداری نیز به حوزه تدریس ورود کرده اند.

کتابخانه فرهنگسرای مرکزی راه اندازی می‌شود

«دهقان» با بیان اینکه در جزیره کیش هفت مجموعه فرهنگی و فرهنگسرا فعال است، گفت: به زودی کتابخانه بزرگ فرهنگسرای سعدی ( فرهنگسرای مرکزی) راه اندازی خواهد شد.

وی آموزش و برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری را ۲ کارکرده مهم فرهنگسراها عنوان کرد.

مدیرفرهنگی آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به برگزاری رویدادهای فرهنگی تقویمی اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های مادر و کودک، جشنواره‌های فرهنگی و برنامه‌های هفتگی مانند «هر پنج شنبه نقاشی» از جمله برنامه هایی است که در فرهنگسراهای کیش برگزار می شود.

برای نخستین بار؛ شورای پرورشی مدارس کیش تشکیل شد

وی توجه به مسئله حجاب و عفاف را از جمله مباحثی عنوان کرد که در مدیریت فرهنگی به آن به خوبی پرداخته شده و برگزاری رویدادهای مختلف با همکاری امور بانوان موید این مطلب است.

دهقان تصریح کرد: ساکنان جزیره کیش در رعایت اصول حجاب و عفاف به خوبی آگاه و همراه هستند؛ البته مشکلات مطرح شده در حجاب موردی و مربوط به گردشگران است و کیش توانسته وضعیت فرهنگی خود را تا حفظ کند.

وی برگزاری رویدادهای مذهبی در ایام و مناسبت‌های مختلف به ویژه ماه مبارک رمضان، ایام محرم و صفر را از برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی در بعد دینی و مذهبی عنوان کرد.

کیش پس از چندین سال وقفه بار دیگر از نمایشگاه کتاب میزبانی کرد

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب پس از چند سال وقفه در سال جاری که با وجود مشکلات فراوان به خوبی برگزار و با استقبال بالای مردم روبرو شد از جمله فعالیت های مدیریت فرهنگی اجتماعی است که دهقان به آن اشاره و اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری وزارت ارشاد، سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی و با تخفیف ۵۰ درصدی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha