۱ فروردین ۱۴۰۳، ۰:۰۰
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85422792
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۹ هزار تن محصولات دامی سال ۱۴۰۲ در قرچک تولید شد

۱ فروردین ۱۴۰۳، ۰:۰۰
کد خبر: 85422792
۱۹ هزار تن محصولات دامی سال ۱۴۰۲ در قرچک تولید شد

قرچک- ایرنا- معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: در سال ۱۴۰۲ بهره برداران کشاورزی در حوزه تولیدات دامی بیش از ۱۹ هزار تن محصولات دامی در قرچک تولید کردند.

مجید قیصرپناه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان قرچک در کنار توسعه صنعتی با استقرار واحدهای متعدد تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان، در حوزه کشاورزی و تولید محصولات دامی نیز یکی از مهمترین مناطق استان تهران است که در طول سال ۱۴۰۲ بهره برداران این حوزه، بیش از ۱۹ هزار تن محصولات دامی تولید و روانه بازار کرده‌اند.

وی افزود: شهرستان قرچک با دارا بودن ۱۸ واحد پرورش مرغی گوشتی و تخم‌گذار، در طول امسال ۶ هزار و ۸۸۰ تن تخم‌مرغ و ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت مرغ تولید کرده که از این نظر، رتبه ششم استان تهران را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: در حوزه تولیدات دامی، بهره‌برداران شهرستان قرچک در طول سال ۱۴۰۲ بیش از ۴ هزار و ۷۹ تن شیر و بیش از ۶ هزار تن گوشت قرمز ( گوسفند و گوساله) تولید کردند که با این میزان تولید، رتبه دهم استان تهران به قرچک اختصاص دارد.

قیصرپناه گفت: قرچک یکی از مناطق مهم تولید ماهی است و بهره برداران این حوزه علاوه بر تولید ۳۰ تن ماهی در طول سال گذشته، بیش از ۳۶۰ هزار قطعه ماهی زینتی نیز تولید و روانه بازار مصرف کردند.

وی همچنین از تولید ۱۳ تن عسل توسط کندوداران قرچکی در طول سال ۱۴۰۲ خبر داد.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha