۲ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85423638
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

افطاری خاطره انگیز در حریم جادویی ترین جاذبه های گردشگری لرستان

خرم آباد - ایرنا - استان لرستان بیش از ۸۰ جاذبه گردشگری طبیعی دل فریب را در دل خود جای داده است که پهن کردن سفره افطار گردشگران در حریم این جاذبه ها می تواند رمضانی متفاوت و نوروزی خاطره انگیز و رویایی را در دفتر خاطراتشان ثبت و ضبط نماید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان لرستان با آب و هوایی معتدل ، طبیعتی کوهستانی و چهار فصل و قرار گرفتن در دامان کوه های ستبر زاگرس، دارای طبیعتی دلنشین و زیبا است که هرساله در ایام نوروز و سایر فصول گردشگری، پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از سراسر کشور می باشد.

این استان با وسعتی در حدود ۳۰ هزار مترمربع در جنوب غربی کشور واقع شده و به دلیل داشتن طبیعتی سرسبز و دلفریب لقب "پایتخت طبیعت ایران" را به خود اختصاص داده است.

سرتاسر دره لرستان محصور در میان کوه های سترگ رشته کوه زاگرس است که به دلیل برخورداری از یخچال های طبیعی ناشی از بارش برف های زمستانی آبشارهایی خروشان و جاذبه های طبیعی کم نظیری را در دل خود جای داده است که چشمان هر بیننده ای را محصور زیبایی های خود می کند.

بهار که می رسد جاذبه های گردشگری این استان صحنه هایی زیبا و سحرانگیز را در مقابل چشمان گردشگران خلق می کند و هر بیننده ای سعی می کند با عکاسی از این جاذبه های بی مانند، زیبایی های حضور خود را برای همیشه در قاب دوربین خاطرات ماندنی کند.

در استان لرستان بیش از پنج هزار اثر تازیخی، ۸۰ جاذبه طبیعی و ۵۰ آبشار کوچک و بزرگ وجود دارد که نه تنها در فصل بهار بلکه در سایر فصول سال نیز همواره پذیرای گردشگران بسیاری از استان و سراسر کشور هستند و در ایام نوروز می توانند مقصدی دلنشین برای سفری خاطره انگیز در دل طبیعت بهاری باشند.

امسال تقارن ایام نوروز و رمضان، روزهای تعطیل متفاوتی را برای گردشگران نوروزی و مردم استان رقم زده است ، چرا که با پهن کردن سفره و صرف افطاری، رمضان و نوروز متفاوت و زیبایی را برای خود و اعضای خانواده خلق و زیبایی مناجات با پروردگار را در حریم شگفت انگیز ترین و بی نظیرترین آثار طبیعی به کرنش در برابر عظمتش پیوند داده اند.

این ایام متقارن با رمضان، اغلب خانواده ها دورهمی های خود را به ساعات غروب موکول نموده و با پهن کردن سفره افطار در بوستان ها، پارک ها و جاذبه های گردشگری طبیعی سعی کرده اند ساعاتی متفاوت را برای خود و مهمانان نوروزی خانواده ایجاد نمایند.

در حال حاضر با برنامه ریزی هایی که طی سال های اخیر برای جاذبه های گردشگری و طبیعی استان صورت گرفته، بسیاری از این مناطق پربازدید دارای امکانات زیرساختی از قبیل نمازخانه، سرویس های بهداشتی و سفره خانه ها و رستوران هایی هستند که گردشگران و مسافران نوروزی با برپایی سفره های افطار در این اماکن علاوه بر بهره مندی از فرصت گردشگری، رمضانی دلچسب و خاطره انگیز را برای اهل منزل و مهمانان خود تدارک دیده اند.

اگر در ساعات غروب سری به بوستان ها، پارک ها و جاذبه های گردشگری لرستان بزنید، خیل عظیم خانواده هایی را خواهید دید که تفریح خود را به این ساعات موکول کرده اند تا علاوه بر صرف افطاری دلچسب، شب هایی خاطره انگیز را برای مسافران و گردشگران نوروزی رقم بزنند.

ایامی که هوا مساعد و مطبوع است ، حتی برخی از گردشگران و مسافران و خانواده های لرستانی تا هنگام سحر در این اماکن می مانند و علاوه بر لذت بردن از برنامه های نوروزی این اماکن، سفره سحری متفاوتی را پهن کرده و پس از تناول سحری به منازل و ستادهای اسکان مراجعه می کنند.

یقینا با فرصت پیش آمده و تداخل ماه مبارک رمضان با ایام نوروز می‌توان با بهره مندی از این موقعیت جدید و ایجاد جذابیت‌های گردشگری در فضایی رمضانی، ساعاتی مناسب را برای خانواده‌ها ایجاد کرد تا از ایام پیش رو نهایت بهره کافی را ببرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha