آمریکا: از برنامه اسرائیل برای کاهش آسیب به غیرنظامیان در حمله به رفح مطلع نیستیم

نیویورک – ایرنا- فرمانده ارشد آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد که واشنگتن از برنامه های اسرائیل برای کاهش آسیب به غیرنظامیان در صورت آغاز حمله به رفح مطلع نیست.

به گزارش ایرنا، ژنرال «مایکل اریک کوریلا» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به (سنتکام) روز پنجشنبه به وقت محلی به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت که از نظر او اسرائیل هنوز برنامه ای را در این زمینه نهایی نکرده است.

فرمانده سنتکام گفت: «آنها گفته‌اند که وقتی این موضوع را کامل کردند، آن را در اختیار من قرار می‌دهند.»

او ادعا کرد که همتایان اسرائیلی‌اش به او گفته‌اند که «تا زمانی که توانایی محافظت از غیرنظامیان و انتقال آنها به خارج از منطقه نداشته باشند، وارد رفح نخواهند شد.»

کوریلا همچنین مدعی شد که آمریکا در تلاش است تا از طریق ارسال کمک هوایی فرماندهی مرکزی با شرکای منطقه ای از جمله اردن انجام می دهند، رنج های انسانی در غزه را کاهش دهد.

این مقام نظامی آمریکایی بدون اشاره به حمایت های کشورش از رژیم اسرائیل مدعی شد: «اکنون با همکاری هشت کشور دیگر، به ارائه نزدیک به یک میلیون وعده غذایی در شمال غزه، نزدیک شده‌ایم.»

وی همچنین ادعا کرد: «در دو هفته گذشته پیشرفت‌هایی در زمینه ارسال کمک از طریق زمین صورت گرفته است.»

فرمانده سنتکام مدعی شد: «من با دیوید ساترفیلد که نماینده ویژه تلاش‌های بشردوستانه است، گفتگو کردم و او پیشرفت‌هایی را در زمینه حل چالش‌های توزیع کمک در داخل غزه مشاهده کرده است.»

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که در مصر به سر می برد، با بیان اینکه عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح «یک اشتباه» خواهد بود، گفت: این عملیات «غیرضروری است. راه بهتری برای مقابله با تهدید مداوم حماس وجود دارد.»

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز گفت موانع موجود در ارسال کمک‌ها، راهکار تشکیل دو کشور برای فلسطین و اسرائیل، و «گرسنگی» جاری در غزه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شکری ادامه داد: «عملیات برنامه ریزی شده اسرائیل در رفح نیز مورد بحث قرار گرفت زیرا این عملیات می تواند هزاران انسان بی گناه دیگر را بکشد. ما توافق کرده‌ایم که در مورد همه این موضوعات هماهنگ باشیم. جایی برای تشدید رنج بشر وجود ندارد.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha