۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1005
کد خبر: 85425162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در تحقق شعار سال ایفای نقش کنند

شیراز- ایرنا- مدیر مطالعات استراتژیک اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان، با اشاره به نامگذاری امسال به نام 'جهش تولید با مشارکت مردم' از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تشکل‌های دانشجویی می‌توانند با گفتمان‌سازی، فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی نقش مهمی در تحقق این شعار ایفا کنند.

محمدرضا غلامی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب هم در پیام نوروزی و هم دیدار با اقشار مردم به صراحت اعلام کردند که مساله اصلی کشور اقتصاد است.

وی ادامه داد: امروز دشمن در یک جنگ ترکیبی با محوریت اقتصاد، به وسیله وضع تحریم‌های ظالمانه، تولید ملی و نظام تصمیم گیری کشور را هدف قرار داده و اقتصاد به دلایل متعدد از جمله تحریم به پاشنه آشیل کشور تبدیل شده است.

او اظهار کرد: تنها راه حل برون رفت از این مشکل تکیه بر اقتصاد است که این مهم نیز در شعارهای سال تجلی پیدا می‌کند و در واقع رهبری با این نامگذاری نقطه ضعف کشور را یادآور شده اند و تمامی اذهان و اندیشه‌ها و امکانات کشور را برای حل آن به میدان فرا خوانده‌اند.

مدیر مطالعات استراتژیک اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: در اندیشه امامین انقلاب، مردم جایگاه ویژه‌ای دارند و در طول تاریخ انقلاب هر کجا که کار به مردم سپرده شد و شرایطی جهت نقش آفرینی آنها مهیا گردید شرایط بهبود یافت.

غلامی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر اقتصاد مردمی تاکید داشته‌اند و اکنون که شعار سال را بعنوان جهش تولید با مشارکت مردم تعیین کرده‌اند باید بطور ویژه در جهت تحقق آن بکوشیم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در جهت تحقق شعار سال و مردمی سازی اقتصاد انجام دهند تلاش در جهت گفتمان سازی است و رهبر معظم انقلاب نیز در همین راستا فرمودند که ‘دانشجوها میتوانند گفتمان‌سازی کنند، وقتی یک موضوعی گفتمان شد در داخل کشور و به صورت یک موضوع متفاهَمِ عرفیِ عمومی درآمد به طور طبیعی جریان پیدا می‌کند’.

او افزود: لذا یکی از مهمترین کار ویژه‌های جریان دانشجویی در سال جاری می‌تواند گفتمان سازی این موارد باشد که می‌تواند در مسیر مردمی سازی اقتصاد و تولید راهگشا باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha